M.B. Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Jeg har endelig funnet ut hva det er som feiler bilen, og det er litt pinlig . Jeg har klart å daukjøre den , men nå går det helt fint. Hilsen staljin 5851108[/snapback] Daukjøre den?? nei no trur æ verden dett over påske! Ka e definisjon på daukjøring? Trur no det e nåkka anna som kan skiftes:) 5852458[/snapback] Daukjøring betyr at den er brukt som en likbil i et begravelsebyrå.Da blir den jo aldri blåst ordentlig ut på girene. :!: Lenke til kommentar
staljin Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 Dvs at jeg har vært litt for voldsom med gass. staljin Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Dvs at jeg har vært litt for voldsom med gass. staljin 5853748[/snapback] Hei. Det hørtes ikke særlig sansynlig ut. En litt dristig teori i og med at bilen har vært på minst et verksted for problemet: Hvis du opplevde problemet kun når du ga mye gass. (Altså hard akselrasjon) - Falskluft kommer inn en plass mellom luftmassemåler og innsugsmanifold. Dette kommer av at motoren vrir seg på motorfestene og at en eventuell sprekk i luftinntaket blir større. Eller at slangen sitter løst. Dette er vanlige feil på biler med luftmengde/masseføler. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 Jeg HAR faktisk vært litt voldsomt med gass. Opplevde det generelt som treg gass respons (var selvsagt langt mer mekbar i 4 enn 2 eller 3), og de små ristelsene ved 2000 om/m. Vanskelig å forklare, men en vet at ikke alt er som det skal. En kompis som har kjørt bilen før, sa at han følte problemet akkurat som om motoren i 4 ikke fikk nok luft (eller drivstoff). Nå har det kommet seg en god del. Prøvekjørte en 2.0TDi med 140HK nylig og syns ikke det var helt det store i forhold til min bil, så jeg må si at jeg er fornøyd nå. staljin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå