8-Ball Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 later som om jeg ikke så det spørsmålet :!: Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Vil bare si; Tror ikke det er lenge før et eller annet ryker her. 5149563[/snapback] Nikker bekreftende til det ja! Det opplegget der var jo veldig preget av hastverk, om jeg skal si det. Bedre isolasjon og ikke minst et bedre feste er absolutt å anbefale! Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Og vi mener ikke dette sarkastisk på noen måte. Sier bare at du bør fikse dette endel bedre til enn slik du har det nå, så du unngår ødelagt hardware og i værste fall brann. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Agreed! Festeplata har jo allerede en solid sprekk, og det skal ikke mye mer til før den deler seg helt! Og da går i alle fall CPU føyka. Skal vel kanskje litt mere til før greiene tar fyr? Men i et ubevoktet øyeblikk....... Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 (endret) Hvilken festeplate har en solid sprekk? Jeg har ser ingen solid sprekk noe sted... Som sagt så har jeg isolert ganske grundig med skumgummi nå, rundt blokka, under blokka rundt CPU og på baksiden av HK. Skal fikse ordentlig feste med skruer neste gang, men strips holder vel så lenge det gir grei nok kontakt mellom blokk og core? Uansett så var jo bare dette et opplegg som skulle fungere i en time eller to, når jeg senere skal bruke det montert inne i kabinett skal jo selvfølgelig alt gjøre ordentlig. Edit: Når det gjelder kondens pleier jeg å ta en titt på denne tabellen, og jeg hadde 15-16 grader på rommet i går, så da ligger kondensgrensen mellom 4 og 5 grader med 50% luftfuktighet. Endret 14. november 2005 av Økonom Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Går det ann å bytte rekkefølgen, vanlig vannkjøling av cpu, men peltieret istedenforradiator. Og lufkjøling på den varme siden peltieret? (Bare overse dette spørsmålet om det er for dumt.) 5149585[/snapback] Ja, det går an, men da må du lage en egen "radiator" som er spesielt egnet til det, og du trenger et veldig kraftig element (hvis du vannkjøler CPU, GPU og NB kommer det fort på over 150w vame tilsammen, må du ha større element enn det for å få noe særlig til resultat, kanskje et par 320w kunne gitt deg et godt resultat). Og da trenger du nok kraftig vannkjøling der også... Da synes jeg det er bedre å kombinere et par pletierelementer og kjøle CPU direkte med de. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Hvilken festeplate har en solid sprekk? Beklager! Må visst få meg sterkere briller her. Men ser jo nå at det er enden på stripset, det til høyre for niplene på bildet. Var nok litt trøtt i går kveld, etter en anstrengende helg på jobben. Godt at du har isolert litt bedre nå da! Lenke til kommentar
tbend Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Du e god å bortforklare deg skrue :!: Tøft oppsett.... håper det blir mer klokking fra den kanten Endret 15. november 2005 av tbend Lenke til kommentar
gxi Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Går det ann å bytte rekkefølgen, vanlig vannkjøling av cpu, men peltieret istedenforradiator. Og lufkjøling på den varme siden peltieret? (Bare overse dette spørsmålet om det er for dumt.) 5149585[/snapback] Svaret er egentlig enkelt: Nei, ikke med normale elementer. Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 19. november 2005 Forfatter Del Skrevet 19. november 2005 Har testet litt med kaldt vann, ordentlig isolasjon, ny AS5 goop og Sempron 2600+ @ stock, her er det jeg kom fram til: Vanntemp: 14,3 grader Idle prosessortemp: Speedfan repporterer -16 grader Fikk desverre ikke testet load, men kan vel regne med at den ville kommet på et par grader under null. (som dere ser så er det en måler som har misforstått helt, og viser -79 grader) Lenke til kommentar
haakie Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 (endret) hehe.. men hvor mange grader er det egentlig hvis du tester med ekte termometer?? Endret 20. november 2005 av haakie Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Det vet jeg ikke, men jeg kan sikkert få testet det ut snart, men kan ikke love noe. Er ikke så ofte jeg får sjansen. Jeg tror jeg kan få testet med termometer om to uker, desverre ikke før. Lenke til kommentar
haakie Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Dette er så heftig at jeg kan vente en måned! Lykke til! Lenke til kommentar
gobeinet Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 ville bare si fett, men kunne du lagt ut noen bilder av isolering osv... har tenkt på peltier lenge men har ikke blitt noe av enda pga usikkerhet rundt isolering osv. keep on klokking Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 21. november 2005 Forfatter Del Skrevet 21. november 2005 Det kan jeg nok også gjøre om to uker, får desverre ikke gjort noe som helst før det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå