Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

ulovelig med nedlastning?


pessimisten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

er ikke lov å laste ned kopibeskyttet programvare eller musikk. Hvor strenge de er derimot vet jeg ikke, men har hørt RIAA sitt norske selskap har tenkt å kjøre samme offansive stilen som de gjør i USA.

 

Hold deg unna slikt og du er trygg ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Where the infringing activity is for commercial advantage or private financial gain, sound recording infringements can be punishable by up to five years in prison and $250,000 in fines. Repeat offenders can be imprisoned for up to 10 years. Violators can also be held civilly liable for actual damages, lost profits, or statutory damages up to $150,000 per infringement, as well as attorney’s fees and costs.

 

http://www.riaa.com/issues/piracy/penalties.asp det er sjukt ja.

 

EDIT: var egentlig feil, der var det om folk som solgte piratkopiert musikk, dette er for dem som downer har jeg forstått

 

The online infringement of copyrighted music can be punished by up to 3 years in prison and $250,000 in fines. Repeat offenders can be imprisoned up to 6 years. Individuals also may be held civilly liable, regardless of whether the activity is for profit, for actual damages or lost profits, or for statutory damages up to $150,000 per infringed copyright.

 

HUSK dette er i USA!

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Where the infringing activity is for commercial advantage or private financial gain, sound recording infringements can be punishable by up to five years in prison and $250,000 in fines. Repeat offenders can be imprisoned for up to 10 years. Violators can also be held civilly liable for actual damages, lost profits, or statutory damages up to $150,000 per infringement, as well as attorney’s fees and costs.

 

http://www.riaa.com/issues/piracy/penalties.asp det er sjukt ja.

5146232[/snapback]

ja d er sjukt:S

nå blir det ikke no nedlastning lenger...men hvordan finner de ut hvem som laster ned, legger de ut egne filer og sporer (bare nyskjerrig)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

jo det gjør de også, men de tar f.eks og hjelper til med og blir en leecher i f.eks bittorrent og snapper opp alle IP'ene som laster ned. Livet for pirater er ikke blitt lett i det siste :p

 

edit: er det jeg regner med de gjør, kan være feil/halvsannheter i dette også da.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
jo det gjør de også, men de tar f.eks og hjelper til med og blir en leecher i f.eks bittorrent og snapper opp alle IP'ene som laster ned. Livet for pirater er ikke blitt lett i det siste :p

 

edit: er det jeg regner med de gjør, kan være feil/halvsannheter i dette også da.

5146250[/snapback]

men blir ikke det dyrt å gjennomføre noe sånt bare for å ta små"tyver"??

 

edit: hvor langt er de kommet med dette i norge?

Endret av dudee
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

er ikke sikker, men mamma fortalte at en av de RIAA-folkene i norge sa at de skulle begynne om ikke så alt for lenge. En i klassen har fått brev fra sin internettforhandler hvor det stod at de hadde funnet ut at han delte piratkopiert materiale, men at de ikke skulle gjøre noe med det hvis han sluttet (noe sånt sa han).

 

Trur det finnes programvare på nettet som blokkerer de der IP-snapperne, men tviler på at jeg får lov å nevne noen her

Lenke til kommentar
er ikke sikker, men mamma fortalte at en av de RIAA-folkene i norge sa at de skulle begynne om ikke så alt for lenge. En i klassen har fått brev fra sin internettforhandler hvor det stod at de hadde funnet ut at han delte piratkopiert materiale, men at de ikke skulle gjøre noe med det hvis han sluttet (noe sånt sa han).

 

Trur det finnes programvare på nettet som blokkerer de der IP-snapperne, men tviler på at jeg får lov å nevne noen her

5146267[/snapback]

er ikke så farlig med de prog'ene.......hvis d er slik det blir så finner de nok en måte å komme rundt de blokerne.....akkrurat som folk vil finne en anna måte å dele ting på ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

kjøp heller musikken på CDon.com, iTunes, MSN Music osv :) Er ikke like billig, men du slipper å uroe deg. Har ikke testet noen nettbutikker enda da så kan ikke anbefale noen.

Lenke til kommentar

På -Link slettet, det er fyfy å linke til torrentsider med ulovlig innhold- kan de ta deg med en gang du trykker på "Last ned denne torrenten", trur ikke det blir mer nedlastning på meg nei, får ta fra venna mine :p

 

Man kan vel ikke bli tatt hvis man har kopibeskyttet musikk på pc'n? Uten at man deler det?

Lenke til kommentar
Har RIAA selskap i Norge og nå?

Recording Industry Association of America.

5146332[/snapback]

 

 

i Norge heter det vel "RIAN"  :cool:

5146512[/snapback]

Det betyr....? :p

5146515[/snapback]

 

Recording Industry Association of Norway

 

slengte med innlegget fra "Timur" pga inspirasjonskilde.

Endret av vegis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...