Oracel Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Resultatet av overdreven lek i GIMP - dette er temmelig tacky, men demonstrerer noen interessante teknikker. Jeg skal prøve å forklare stegene: 1. Jeg dupliserte originalbildet til et nytt layer 2. Jeg vridde opp kontrastene på kopien voldsomt, og gjorde bildet monokromt (svart/hvitt) 3. Jeg valgte alt det sorte og klipte det ut, slik at jeg stod igjen med bare hvite områder på transparent bakgrunn 4. Jeg kjørte en gaussian blur på kopien (dette gir den "glødende" effekten på de hvite områdene) 5. Jeg lagde enda en kopi av originalen, og la dette layeret mellom originalen og den forrige kopien. 6. Jeg skrudde opp kontrast og brightness for å skape mer varme. 7. Til slutt justerte jeg opacity på laget med kontraster til jeg var sånn passe fornøyd. 8. Helt til slutt la jeg inn en ny himmel (vanlig gradient fill) med nedjustert opacity. Kanskje dette inspirerer andre til lignende lek Jeg benyttet meg av Gimp 2.2.9 til dette. Endret 13. november 2005 av Oracel Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Det hadde vært mer interessant å få se originalbildet, for det ser ut som et fint motiv. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Skal jeg være helt ærlig så syntes jeg at det så helt j*vlig ut. Som anth påpekte så hadde det vært mye penere uten alle de overdrevene effektene. Lenke til kommentar
Oracel Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Originalbildet er plassert i samme mappe, altså her Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Veldig veldig bra bilde. Storslagent rett og slett. Dette er et av de bedre bildene jeg har sett, synes jeg. Hvor er det tatt? Lenke til kommentar
Oracel Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Her er et lignende bilde, men ting har blitt gjort litt annerledes. Jeg har brukt gaussian blur på litt større områder, samtidig som jeg ikke har justert fargene og kontrasten så voldsomt. Gir en fin "drømmende" effekt, synes jeg Lenke til kommentar
Oracel Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Anth, jeg tok bildet i Blådalen (som ligger i Gloppen kommune, Sogn & Fjordane) i sommer. Dalen ligger på grensen til Jølster kommune Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Bilde to ser også ut til å være fantastisk fint. Post heller ærlige bilder, det ser ikke så fint ut for oss utenforstående med kraftig manipulerte landskapsbilder. Lenke til kommentar
Oracel Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Haha, ok Originalen. Bildet er satt sammen av 6 forskjellige bilder. Jeg brukte autostitch til å sette dem sammen og blende dem. Jeg har justert perspektivet litt i Gimp, men ellers er bildet urørt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå