Wizendraw Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Det er lenge siden jeg har gjort dette nå, men jeg prøvde meg på et design her om dagen. Jeg er klar over at jeg skriver ganske suppete kode, men den holder til mitt bruk. Saken er den at siden vises riktig i Opera, men da jeg testet den i Firefox så ble bakgrunnen til headeren og footeren litt beskåret. Det er sikkert en feil jeg har gjort, men jeg blir kjempetakknemlig for tips (har kodet i seks timer i strekk, skal sove nå). I IE så var layout ok, men det foregikk en del rare hopp i teksten, tydeligvis forbundet med bruk av ÆØÅ. Jeg kan ikke mye om UTF-8-standarder og slikt, men jeg prøvde å implementere det i siden: <? header("Content-Type: text/html; charset= UTF-8"); ?> Dette står øverst i dokumentet, vet ikke om det blir riktig da. Fikk en rar feil da jeg prøvde å validere HTML-dokumentet, men CSSen validerer. Jeg er også klar over at designet ikke akkurat er miss america, men hovedsaken er at selve innholdet fungerer. Hjertelig takk på forhånd. Lenke til kommentar
HrDings Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Jeg kan ikke mye om UTF-8-standarder og slikt, men jeg prøvde å implementere det i siden: <? header("Content-Type: text/html; charset= UTF-8"); ?> Dette står øverst i dokumentet, vet ikke om det blir riktig da. 5146069[/snapback] Det står ikke øverst i dokumentet. Ellers ser siden bra ut i Safari 2.0.2 om enn en gyselig farge på teksten. Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Jeg kan ikke mye om UTF-8-standarder og slikt, men jeg prøvde å implementere det i siden: <? header("Content-Type: text/html; charset= UTF-8"); ?> Dette står øverst i dokumentet, vet ikke om det blir riktig da. 5146069[/snapback] Det står ikke øverst i dokumentet. Ellers ser siden bra ut i Safari 2.0.2 om enn en gyselig farge på teksten. 5146092[/snapback] Det er php, derfor ser ikke du det =) Folk må selvsagt få mene hva de vil om layout, men det var virkelig ikke det jeg spurte om. Lenke til kommentar
laerda Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Ut ifra feilen jeg fikk da jeg validerte, vil jeg anbefale deg å legge til <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1" /> i head-delen av dokumentet. Validatoren prøver å validere siden med et utf-8 tegnsett, og da nytter det ikke å skrive et dokument som inneholder særnorske tegn (æøå). ISO-8859-1 er det tegnsettet som jeg tror er vanlig for norsk språk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå