C-angel Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Trenger litt hjelp med og installere ny HD. WD caviar SE 200 Gb. HD`n er tatt ut ifra en X-box og skal nå brukes på pcen min. Problemet er at jeg ikke får opp disken i XP. Jeg ser disken i bios og alt annet er riktig innstilt. Har prøvd og innstalere, formatere og partisjonere med WD`s programmvare men uten at det har hjulpet noe. Er det noe spesielt jeg må gjøre i.o.m at disken har sitti i en X-box før? Endret 14. november 2005 av C-angel Lenke til kommentar
snole Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Du sier du ikke får den opp i XP. Er det i Windows Explorer, eller i Disk Managment? Hvis disken har vært låst til Xboxen er det mulig at det er det som lager problem for deg. I så fall må den inn i Xboxen den var i, og så må man i Dashboardet unlocke disken. Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Du sier du ikke får den opp i XP.Er det i Windows Explorer, eller i Disk Managment? Hvis disken har vært låst til Xboxen er det mulig at det er det som lager problem for deg. I så fall må den inn i Xboxen den var i, og så må man i Dashboardet unlocke disken. 5145878[/snapback] Finner ikke disken noen av stedene. Låst eller ikke låst har jeg ikke peiling på, men Jeg får prøve å sette disken tilbake i boxen igjen da, og se om jeg eventuelt får unlocka den der. Lenke til kommentar
snole Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Hvis du bruker Evox, så må du fjerne noen ; foran noen linjer i evox.ini for å få unlocka disken. (I alle fall er den option'en fjerne på standard Evox oppsett). Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Hvis du bruker Evox, så må du fjerne noen ; foran noen linjer i evox.ini for å få unlocka disken.(I alle fall er den option'en fjerne på standard Evox oppsett). 5145918[/snapback] EvoX ja. Spørr kanskje dumt nå, men hva er evox.ini Lenke til kommentar
snole Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Evox.ini er ei fil som ligger på C på Xboxen. Den inneholder innstillingene for ExolutionX. Den bestemmer hvordan menyene skal se ut b.l.a. og ofte er det satt ; foran en del av de mere avanserte options'ene. Som f.eks Lock og Unlock HDD. For å få editert den er det enkleste å FTP'e til Xboxen og velge at du skal editere evox.ini (I alle fall med Filezilla som jeg bruker). Når du har editert den og lukker den så vil Filezilla spørre om man vil lagre den og overføre den tilbake til Xboxen. Så rebooter man Xboxen og de nye innstillingene er tredd i kraft. Merk at alt dette trengs kun å gjøres hvis disse menyvalgene er borte. Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Evox.ini er ei fil som ligger på C på Xboxen.Den inneholder innstillingene for ExolutionX. Den bestemmer hvordan menyene skal se ut b.l.a. og ofte er det satt ; foran en del av de mere avanserte options'ene. Som f.eks Lock og Unlock HDD. For å få editert den er det enkleste å FTP'e til Xboxen og velge at du skal editere evox.ini (I alle fall med Filezilla som jeg bruker). Når du har editert den og lukker den så vil Filezilla spørre om man vil lagre den og overføre den tilbake til Xboxen. Så rebooter man Xboxen og de nye innstillingene er tredd i kraft. Merk at alt dette trengs kun å gjøres hvis disse menyvalgene er borte. 5145978[/snapback] Finner ikke Evox.ini , men det kan vel kanskje komme av at jeg har avalaunch dash? Trodde det var evox (det står det når jeg starter) Lenke til kommentar
snole Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Avalaunch har vel samme mulighetene, men et ikke hvor. Så det står Evox når du booter Avalaunch? Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Det står evox ja i det jeg skrur på x-boxen, men så kommer avalunch logoen rett før den kommer inn i menyen. Men problemet er nå løst uansett etter MYE søking på google. La inn et prog. som heter configmagic på x-boxen (la eeprom fila fra x-boxen inn i prog. før overføring) Så var det bare å åpne configmagic, velge unlock å så var alt bare julaften Lenke til kommentar
snole Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Flott... Det evox greiene først er vel BIOS versjon tipper jeg. Dvs BIOS på modchip'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå