gEnEsis_AiX Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Prosject: Polygon Cube er egentlig bare en idè jeg kom på for en stund siden, som jeg nå har begynt å realisere. Har brukt de siste dagene på å tegne og tenke litt, og har kommet frem til en del konklusjoner. Kommer til å bygge hele kabinettet selv, fra sveising, sandblåsing og lakkering. Det store problemet er at jeg ønsker slette rene flater. Der kommer også problemer med at det blir rene sommer heten inne i kabinettet. Dette bøter jeg på ved å kaste inn litt vannkjøling. Dette tar seg av noe av problemene, nå gjenstår kun problemet med psuen. Det finnes noen psuer som kan vannkjøles, men de koster halve lønninga... Håper derfor å få litt hjelp og tilbakemeldinger. Har et sted jeg kan redde psuen, det er i bunnen, men da blir det kun luft ut, og ingen luft inn... problem. Vil heller ikke ha noe stikkende ut fra kabinettet, og da forsvinner også den psuen som har kjøleribbe inne og ute. Radiatoren er det eneste som får lov til å stikke noe ut fra kabinettet Radiator. Har ikke satt ned noen liste for hva jeg trenger, og siden jeg aldri har lagd noe slikt som dette hadde jeg satt pris på om noen kunne hjulpet meg ut. Har lest en del og fått noen ideer! Edit: Egentlig er pris et issue. kommer til å legge meg på rundt 3000,- Resten av delene får bli så dyre de får bli. Men er usikker på om jeg skal gå for AMD 64 eller en Intel versjon... Noen tips om hva som vil bli best til en ok stue/spill pc som skal være MEST mulig stille... Takk for evt hjelp... Endret 13. november 2005 av gEnEsis_AiX Lenke til kommentar
MagE Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Vannavkjøle PSU Om du trenger hjelp til og sette sammen et vannavkjølingsystem bør nevne pris, og om det er lydløshet eller kjøling du er ute etter. Lenke til kommentar
slobbix Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Du kan også gjøre PSU`en om til vannkjøling selv (jeg holder på med dette). Du kan sveise kjøleribbene til "tette firkantrør" med nipler så du kan kjøre vann gjennom de - men: dette vil kreve mye kjøling, her er det ganske varmer komponenter, spesielt hvis PSU`en er stor (watt ). En ribbe stabbet jeg i et firkantrør og sveiset rundt, dette fungerte! Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Du kan også gjøre PSU`en om til vannkjøling selv (jeg holder på med dette). Du kan sveise kjøleribbene til "tette firkantrør" med nipler så du kan kjøre vann gjennom de - men: dette vil kreve mye kjøling, her er det ganske varmer komponenter, spesielt hvis PSU`en er stor (watt ). En ribbe stabbet jeg i et firkantrør og sveiset rundt, dette fungerte! 5146071[/snapback] Blir FRYKTELIG mye arbeid for lille meg som ikke er VELDIG teknisk annlagt... Får meg garantert en karamell, som ikke smaker særlig søtt;) Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Hvis noen kunne vært så behjelpelige å finne målene bak på et standard ATX kabinett. Skal ha inn et Abit Hovedkort og trenger målene for å tilpasse baksiden. Jeg kom til den konklusjonen at jeg er nødt til å ha skjermutgang og lignende bak... irreterende nok.. eller har andre noen bedre ideer? Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Slik jeg har forstått det etter tegningene og èn gjennomlesning av teksten, så blir det ingen luftehull, men det vil kunne strømme luft inn og ut av kabinettet der radiatoren sitter? Isåfall kan du kanskje klare deg med en konvensjonell luftkjølt versjon, hvis du monterer den slik at den får luften som har gått gjennom radiatoren og returnerer det etter sirkulasjon i resten av kabinettet eller returnerer den gjennom en ?funnel? rett ut gjennom radiatoren igjen. Ville bare lufte tanken. Er det uforståelig kan jeg sikkert lage en tegning eller lignende. Eller har du tenkt på det, tenkte på tegningen - den til venstre, så ser jeg en firkant. Mulig du må snu viften i strømforskyningen, eller benytte en dualfan løsning (du kan jo plukke ut den ene viften hvis du vil). Tror det ble litt uforståelig. Og dette forutsetter at du kan akseptere en vifte da... Men viften i en strømdorskyning trenger ikke nødvendigvis støye så øredøvende mye som mange tror LOZER Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 hmm, kan godt tegne en tegning viss du orker Har gjort en del forandringer: kommer til ha to radiatorer, en på hver side. foreløbig ligger psuen i bunnen, med vifte som blåser luft ut, men liker ikke den løsningen, men den andre som er mulig er vannkjølt psu, men den koster flesk. Går jeg for vifte løsningen i psuen, setter jeg kabinettet på Monster Cable Spikes (høyttaler-spikes) og hever kabinettet med ca 2cm. kommer til å legge ut en arbeidslogg og bilder etterhevert;) men, sier tusen takk til innvendigner, erfaringer og tanker rundt lignende prosjekter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå