Goldruin Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 hei jeg har en master -xp og to slaver med media. Har fjernet alt på den ene slaven og vil installere xp på den! satt inn cd'en og startet forrige gang jeg gjorde dette ble den nye avhengig av den gamle :S altså da jeg startet opp med slaven, som master, alene, kom det : OS error og stoppet. det funket da den var koblet til som slave til masteren. da fikk jeg valget mellom to os'er. valgte jeg den nye kom jeg riktig. det jeg da ville var å slette gamle xp på masteren, men dette lot seg ikke gjøre. min teori er at slave-xp'en var avengig av master-xp'en for å funke? hvordan installerer jeg xp på annen hdd fra windows riktig? hvorfor gikk det så galt? takk for alle svar!! Lenke til kommentar
Timur Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Vil tro at det gikk galt fordi MBR lå på den gamle, og at den også ble har blitt slettet eller noe. Er bare til å sette i windows plata, og trykke "E", derretter så logger du på og skriver "FIXMBR". Litt vanskelig å skjønne hva du egentlig mener, så prøv å omformuler innlegget ditt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Det går galt hvis man fjerner C: partisjonen og lager en ny, når det fnnes en annen Primary partisjon. Det er ikke nødvendig å fjerne partisjonen, den skal bare formateres. Det kan lønne seg å koble fra alle andre disker mens man installerer. Lenke til kommentar
Goldruin Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 ja, det er tydelig! nå får jeg "NTLDR is missing, press ctrl + alt + del for reboot" gjorde det saken noe lettere? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Prøv dette: Missing or corrupt ntldr file To restore this file follow the below steps. 1. Insert the Microsoft Windows XP CD. Note: If you have a recovery CD or a restore CD and not a Microsoft Windows XP CD it is likely the below steps will not resolve your issue. 2. Reboot the computer, as the computer is starting you should see a message to press any key to boot from the CD. When you see this message press any key. 3. In the Microsoft Windows XP setup menu press the R key to enter the recovery console. 4. Select the operating system you wish to fix, and then enter the administrator password. 5. Type expand d:\i386\ntoskrnl.ex_ c:\ 6. You will then be prompted if you wish to overwrite the file type Y and press enter to overwrite the file. 7. Type exit to reboot the computer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå