Gå til innhold

Lage ny PC til 8000 kr. Ser greit ut?

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg skal bygge ny data til en kamerat!

Han sa at han ikke ville legge for mye penger i det... Rundt 8000 kroner

Her er hva jeg satt sammen: NY PC

Altså, den skal greie å kjøre CSS og BF2 og de spilla der!

Det er jo ganske vanskelig å få til med bare 8000 kroner, men jeg prøvde...

Noen som har noen endringer å foreslå? Også lurte jeg på om denne vil holde litt fremover i tiden... Eller vil den bli for svak etter et par år?

Skjerm skal IKKE kjøpes!

Mvh

Andak :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

No offence, men: HAHAHA! Bra at du spurte her hvertfall! En kjøper rett og slett ikke Intel idag, hvertfall ikke til gaming.

Her er et oppsett jeg har anbefalt til flere. Alle varene kan bli bestilt fra PSdata.no og SHG.no, og den totale prisen med frakt blir omkring 6700kr. Eventuelt kan du kjøpe OEM utgave av prosessoren og kjøpe en Zalman CPU-kjøler i tillegg. Sammen med musen, musematten og "høyttalerene" som du la til tidligere legger dette seg på omkring 7300kr, men ytelsen kan jeg love deg er veldig mye høyere.

EDIT: LOL! Skjermkortet vises som X800, men det er X800GTO. Og, utifra hardwaren din, så virker det da som om du har noe peiling...

Endret av Big SturL
Lenke til kommentar

Sier meg forholdsvis enig med innlegget til Big SturL, Intel er ikke veien å gå innen spilling, og mer er det ikke å si om den saken.

Klokt av deg å gå for Logitech MX518 forresten, veldig god pris, og optikken er mer kompitabel i forhold til underlag enn den man har sett på nyere lasermus, disse er tross alt i en utviklingsfase.

Lenke til kommentar

Jo altså, AMD er jo kjent for å yte mer enn Intel... Men altså, jeg tror at Intel er litt mer allsidig! PCen skal både brukes til Musikk, filmer, MSN, spilling å¨alt sånn! Men altså, hvis du anbefaler dette å det kommer tikl å bli bedre så ere jo knall! takk skal du ha :!:

EDIT: sikker på at det er X800GTO? Det står X800 både ved produkter og når jeg går inn på skjermkortet står det også X800 til og med på bildet... :hm:

Endret av Andak
Lenke til kommentar
Jo altså, AMD er jo kjent for å yte mer enn Intel... Men altså, jeg tror at Intel er litt mer allsidig! PCen skal både brukes til Musikk, filmer, MSN, spilling å¨alt sånn! Men altså, hvis du anbefaler dette å det kommer tikl å bli bedre så ere jo knall! takk skal du ha  :!:

EDIT: sikker på at det er X800GTO? Det står X800 både ved produkter og når jeg går inn på skjermkortet står det også X800 til og med på bildet...  :hm:

5147351[/snapback]

AMD Klarer alt det der uten problemer og er Overall pris/ytelse det beste valget!

Lenke til kommentar
Jo altså, AMD er jo kjent for å yte mer enn Intel... Men altså, jeg tror at Intel er litt mer allsidig! PCen skal både brukes til Musikk, filmer, MSN, spilling å¨alt sånn! Men altså, hvis du anbefaler dette å det kommer tikl å bli bedre så ere jo knall! takk skal du ha  :!:

EDIT: sikker på at det er X800GTO? Det står X800 både ved produkter og når jeg går inn på skjermkortet står det også X800 til og med på bildet...  :hm:

5147351[/snapback]

Nei, det er ikke saken. AMD yter som regel bedre til alt. Yter Intel bedre i noe så er det marginalt, yter AMD bedre i noe så er det med en mil.

Som sagt, skjermkortet vises i PRISGUIDEN som X800, men om du ser på linken til f.eks. databutikken.com så er det X800GTO. Ja, de har kortet på PSdata.no til 1595kr.

Lenke til kommentar
Nei, det er ikke saken. AMD yter som regel bedre til alt. Yter Intel bedre i noe så er det marginalt, yter AMD bedre i noe så er det med en mil.

5147519[/snapback]

Det er kraftig generalisering, ganske overdrevet, men jada, AMD er et bedre kjøp overall..

5147681[/snapback]

Ja, hadde tenkt å EDIT, men det er ikke langt fra sannheten så jeg lot være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...