Bone Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 ..signalet / kvaliteten blir dårligere! Jeg skjønner at "jo kortere, jo bedre", men lurer på hvor langt man kan ha kabelen før man merker noe forskjell?! Spørre på en annen måte; Går det greit med en kabel som er mellom 15 og 20 meter lang? Er ingen TV-fantast, og jeg snakker om en "vanlig hvit kabel" som man får kjøpt på Elkjøp, f.eks, eller en vanlig elektrobutikk.. Takk, takk!! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Antar det er ein antennekabel du snakkar om? Til parabol, kabel eller antenne? Har ikkje tal på det i hovudet, men eg har iallefall brukt kabel på den størrelsen til både parabol og antenne utan problem. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Antennekabel ja.. Slik som går fra veggen og inn bak TV'n! Høres flott ut.. da kan jeg strekke en slik kabel rundt om kring i huset mitt litt, uten at det koster meg annet enn litt arbeid og noen meter med kabel! EDIT: Eksisterer det "trådløse" versjoner når det gjelder antenne signaler!? Endret 13. november 2005 av Bone Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Trådløst? Jepp, denne f.eks Lenke til kommentar
Bone Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Fysj da!! ..det må jeg si! Og denne fungerer? Har du prøvd den? Ser ut som jeg må gå til ansaffelse av en slik en! Dette blir jo bare bedre og bedre.. Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Ja, den fungerer. Har selv testet PHILIPS TV LINK VL1400 (kr. 1 795,- på Elkjøp) og denne billigere saken (varenr. 38-1199) fra ClasOhlson (kr. 395,-). Begge virket bra, selv om den fra Philips hadde mange flere muligheter (bl.a. flere tilkoblingsmuligheter og RBG støtte) Men jeg slet med å finne en frekvens som gav bilde uten forstyrrelser. En "pen" frekvens gjorde at mitt tråløst nettverk gikk veldig treigt. Men uansett frekvens, så kom det til tider plutselige forstyrrelser. Det kan ha vært noen naboer som kanskje har gjort noe for forstyrret, som f.eks. brukt microbølgeovnen. Det endte meg at jeg gikk for en 35 meter lang kabel (av det dyreste slaget på Elkjøp) og det ble veldig bra. Hadde nok blitt like bra med en billig antenne kabel fra Clas Ohlson, men jeg liker alltid å være på den sikre siden (derfor kjøpte jeg en dyr kabel). Lenke til kommentar
Bone Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Vil jo ikke ha forstyrrelser!! hmmm.. Hva skal jeg gjøre da!? Jeg har jo trådløst nettverk jeg også.. Elkjøp har jo 30 dagers returrett! Vurderte faktisk den til 1795, da jeg har et par TV'er her og der! Har ikke lest hele spec's, men; Det burde eksistert en slik boks som både sendte TV -signaler (som disse du/dere linket til gjør), samt at jeg kunne sende TV-UT fra en PC, og inn på skjermen i stua! Det hadde vært noe til boks.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Trenger du en så dyr sak da? Hva med denne isteden? Endret 13. november 2005 av datating Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Trenger du en så dyr sak da?Hva med denne isteden? 5146378[/snapback] Det var vel strengt tatt den eg linka til men. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Trenger du en så dyr sak da?Hva med denne isteden? 5146378[/snapback] Det var egentlig for den hadde sendere til flere TV'er.. Og jeg har flere TV'er.. Så vidt jeg forsto så gikk den til 799,- (eller noe sånn) bare til én TV!? Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Det billigste blir da å kjøpe to sett av den hos Clas Ohlson. Da har du to sendere og to mottagere. Bruk da kun den ene senderen og begge mottagerne. Du har 30 dager full returrett både hos Clas Ohlson og Elkjøp. Kjøp hos beggge og sammenlign. Behold den du synes gir deg mest. Jeg var, som nevt før, ikke fornøyd og returnerte alt. Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Bare å strekke kabelen frem og tilbake i huset så mye du orker, store boligblokker kables med slik kabel (og da går det med noen hundre meter), så ingenting å bekymre seg for. Disse kablene er meget godt skjermet! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Det var jo betryggende å høre det, ..selv om jeg virkelig har begynt å få sansen for disse trådløse greiene! Det var jo unektelig stilig! Men, det var litt dumt det der med forstyrrelser!? Er det noen her som har trådløs, men IKKE får forstyrrelser!? Eller har genrell GOD tilbakemelding!? Jeg har trådløst nettverk i fra før, + kanskje da den TV-trådløs -greia! Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Er det noen her som har trådløs, men IKKE får forstyrrelser!? Kommer helt ann på hvordan du bor. Naboer nærme deg osv. Utstyr som microbølgeovn og hårfører ++ kan forstyrre. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Vil jo ikke ha forstyrrelser!! 5146100[/snapback] Det får du med en slik boks. Jeg har prøvd to forskjellige, og begge gir elendig bilde, med "rytmiske" forstyrrelser. Å plassere den lengst mulig bort fra elektronisk utstyr hjalp ikke. Ene plassen det ble forsøkt skulle signalet bare ca 10 meter i samme etasje, nesten uten vegg. Andre plassen var det ned en etasje med litt vegg. Begge steder var like håpøst. Det mest irriterende er lyden som er elendig med susing. Skal til å legge kabel nå Lenke til kommentar
phax Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 har du mulighet så trekk kabel. har også vært plaget med forstyrrelser når jeg har testa sånne her bokser. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 både wlan og bluetooth går på samme frekvens, så de trådløse løsningene er i beste fall variable... Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 Får man ikke endret frekvens da? ..eller er jeg helt på bærtur nå? Vil det da fortsatt forstyrre, hvis det er mulig å forandre frekvens?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå