Kenneth Dammyr Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Kabinettet det var snakk om var et Yeong Yang Server Cube. Hva tror dere? Lenke til kommentar
phax Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 ok, ja da blir saken no annen. det tror jeg absolutt kan være et bra valg. forholdsvis grei pris, stort og luftig. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Blåser opp igjen litt her jeg. Denne uken var vi å snakket med en kar som driver med lydredigering i studio på fulltid. Han fortalte at i deres professjonelle studio med mixere til flerfoldige tusen osv. og hvor PC-en var en ganske sentral del av det hele brukte de ikke mer enn en P4 på ca. 3 Ghz Det var altså ingen supermaskin. Jeg spurte om ikke det kunne lønne seg med noe litt bedre enn det, men han mente at det ikke var nødvendig. Dermed stiller det maskinkraft-diskusjonen i et litt annet lys. Doble Opteron og FX-55 er dermed ikke nødvendig og jeg tror jeg sikter mer inn mot En høyre rangert AMD64. Kanskje en av de billigere X2-ene? Her er forresten mikseren vi har bestemt oss for: Yamaha 01V96v2 Mer info og pris på denne siden: Link! Den vil fullføre DAW-idéen ved at den er direkte koblet opp mot PC-en. Skrur vi på en knapp på denne vil den samme knappen bli justert på PC-en. Setter vi et track til å kjøre solo på Pc-en vil mikseren også gjøre det samme. Så man kan godt kalle den et utvidet tastatur. Det tror jeg blir dritkult! Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Blåser opp igjen litt her jeg. Denne uken var vi å snakket med en kar som driver med lydredigering i studio på fulltid. Han fortalte at i deres professjonelle studio med mixere til flerfoldige tusen osv. og hvor PC-en var en ganske sentral del av det hele brukte de ikke mer enn en P4 på ca. 3 Ghz Det var altså ingen supermaskin. Jeg spurte om ikke det kunne lønne seg med noe litt bedre enn det, men han mente at det ikke var nødvendig. Dermed stiller det maskinkraft-diskusjonen i et litt annet lys. Doble Opteron og FX-55 er dermed ikke nødvendig og jeg tror jeg sikter mer inn mot En høyre rangert AMD64. Kanskje en av de billigere X2-ene? Her er forresten mikseren vi har bestemt oss for: Yamaha 01V96v2 Mer info og pris på denne siden: Link! Den vil fullføre DAW-idéen ved at den er direkte koblet opp mot PC-en. Skrur vi på en knapp på denne vil den samme knappen bli justert på PC-en. Setter vi et track til å kjøre solo på Pc-en vil mikseren også gjøre det samme. Så man kan godt kalle den et utvidet tastatur. Det tror jeg blir dritkult! 5279362[/snapback] Angående CPU. Jeg kjører selv nå bare med en AMD XP2800+ CPU, dette gikk litt tregt på store prosjekter, men etter oppgradering av RAM (fra 1024 til 2048 ) så skal det veldig veldig mye til for at det begyner og bli problemer faktisk. Så 2 X Opteron FX-55 må jo bli å kaste pengene ut av vinduet. Når det gjelder Yamaha mixeren, så forenkler denne jobben mye. har ikke selv tatt meg råd til å kjøpe den (noe jeg kanskje burde gjort), men prøvde den hos en forhandler, og må si at jeg ble nesten "forelska". Eneste som var minus var vel at det kun er støtte for digital inn/ut på 8 kanaler, så du må eventuelt kjøpe ekspansjonskort hvis du ønsker å gå utover det. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 Fortsetter debatten her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå