Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Er det noen som kjører WoW på Linux?

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen her på forumet som kjører World of Warcraft(emulert) på Linux?

Isåfall, så er jeg interessert i å vite hvilken distro du kjører, og din maskinvare. Og hvilken versjon av Cedega/Wine du bruker.

Selv sliter jeg fryktelig med å få til en brukbar FPS til WoW. Får rundt 4-6 fps i områder der det ikke er så alt for befolket.

Mine specs:

Kubuntu 5.10 (Debian)

ATI Radeon 9800PRO

AMD Athlon XP 2500+

Western Digital 80GB

2x TwinMos 512, 1x (Unknown) 512

ABIT KD7A Motherboard.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjørt wow under wine(selvkompilert siste versjon) på ubuntu, og det gikk mer eller mindre greitt. Problemer var av typen "multitasking får wow til å crashe", litt ustabilitet (crashet 1 gang per annen dag ca), ingen pixel shader, og et helvetes stress med patching.

FPS'en var faktisk et liite hakk bedre under linux enn under windows, og IF/orgrimmar var betydelig bedre på linux (min pet teory for det er at linux har bedre minnebehandling).

Sikker på at du har riktige drivere for skjermkortet? hva viser "glxinfo | grep direct" ? Og spiller du med direct3d motor eller opengl motor?

Lenke til kommentar

Kjører egentlig standardkonfig, med unntak av musefiks og lightning.cpp-fiksen.

"echo 1 > /proc/sys/vm/legacy_va_layout" (som root naturligvis) og følgende i configfila:

[AppDefaults\\wow.exe\\memory] 
"MemoryLayoutOverride" = "0x10000000"

Dette er alt som skal til for meg. Kjører ikke OpenGL, da det resulterer i at det går treigere.

Endret av Svendheim
Lenke til kommentar

På bærbaren min kjører jeg Ubuntu 5.10 (Kubuntu) Men jeg får så ræva ytelse på openGl. Noen som har et litt bedre oppsett på dette?

Nå har jeg Cedega 5.0 så hvilket oppsett dere kjører for å la det gå flytende er hjertlig velkommen. Nå sitter jeg bare her og banner.

Maskinen er en Netshop (Aopen) 1557 GLS

128MB ATI Mobility Radeon 9700

Pm 1.7 og 1024MB RAM

Endret av Gromit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...