Gå til innhold

Slippe toll på CD-WOW?

Anbefalte innlegg

jeg sendte en mail til cd-wow og spurte om det var mulig at de merket pakken som en gave slik at jeg slapp tollen.

fikk dette som svar:

I can confirm that we now have shipping methods in place to ensure that you do not incur any extra costs such as customs duty on items ordered from CD-WOW!

However, on the rare occurrence that you happen to incur these charges, please send us a copy of the charges an we will happily reimburse you via an E-voucher which you can redeem on our site.

Er det noen av dere som har måttet betale toll fra CD-WOW i det siste?

Har selv bestilt 3 spill derfra, alle over 200 kr. har ikke betalt noen toll enda.

ganske greit når en kan få et gavekort for det tollen koster.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er helt sikkert er at for hver tråd det gis opplysninger om hvilke nettbutikker som omgår mva-reglene blir toll og avgift (og dermed Postfortollingen) mer klar over det, som igjen minsker sjansene for at ting slipper gjennom.

Men så lenge du selv har skrevet og mottatt svar fra CD Wow du kan referere til vil de trolig refundere mva og gebyr-kostnader hvis en pakke blir stoppet én gang (og vil deretter gi beskjed om at ordningen beklageligvis bare gjelder til land innen EU; Dét var det som skjedde både meg og venner som opplevde det samme for rundt to år siden).

Lenke til kommentar

Postens fortollingsavdeling er allerede observant når det gjelder CD-WOW. Jeg bestiller mye fra CD-WOW og så helst at de deklarerte tollverdien riktig, da jeg alltid holder meg under MVA-grensen på 200,-. Posten stopper ofte brev fra CD-WOW til meg (med påførende evigheter før brevet endelig kommer fram) og jeg har klaget til CD-WOW.

Om Posten stopper brevet ditt vil du få tilsendt et brev hvor de forlanger bevis på verdi. Har dog inntrykk av at Posten stopper brev etter størrelsen på det.

Lenke til kommentar
Postens fortollingsavdeling er allerede observant når det gjelder CD-WOW.

5147565[/snapback]

Enig med deg i det (og i resten av det du skriver).

Poenget mitt var at det å skrive om den slags i klartekst i åpne tråder på åpne forum gjør jobben til Toll og Avgift mye lettere. Hvor utrolig det enn høres ut har de faktisk oppdaget internett og søkemotorer, og har folk som har som en del av jobben nettopp å lete etter slik informasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...