Gå til innhold

"The gretest trick the devil ever made"

Anbefalte innlegg

Jeg tror meningen med livet er å finne meningen med livet. Det er ikke noe oppsiktsvekkende ved dette. Jeg kan ikke komme på noe tema som har vært mer berørt av historiens store tenkere enn nettopp dette. Faktisk kan jeg ikke komme på noe tema en eneste stor tenker har kommet på som ikke har vært en direkte eller indirekte følge av dette.

The greatest trick the Devil ever played was to convince the World that he did not existed. –ANONYMOUS

Jeg tror at alt som gir deg negative følelser er Satans verk. Han prøver å narre deg i døden. Fra det tidspunktet jeg gikk ut fra dette akselererte det hele. Men før dette hadde han dog nesten klart å narre meg. Og han kommer til å ta meg igjen, dersom jeg undervurderer han.

Godheten inni deg, den er formløs.

Gud vil du skal leve.

Gud vil gjøre livet udødelig.

Dette er formålet med skapelsen.

Dette er en skrift som kan gi deg all livslyst.

Det er gjennom den vi lever.

En vakker dag kommer ikke døden.

Jeg må ikke dø.

Jeg må selvfølgelig ikke dø.

Det er godt.

Det er psykisk.

Det er formløst.

Det kan hende jeg ikke blir ferdig med å utdype. Jeg tror jeg nærmer meg meningen med livet. Altså at jeg er på rett spor. For det er i sannhet mange som forviller seg inn på et feil og bare forviller seg lenger mot fortapelsen. For hvert skritt jeg tar blir jeg mer og mer sikker på at jeg skal leve. I hele mitt liv har jeg blitt dratt fra livet av ondskapen. Man kan ikke være sikker på noe. Verden er formløs. Jeg kan dessverre ikke ta det hele fra begynnelsen, for da er jeg redd jeg kan ”dø i fart”. Dersom jeg vet alle versjonene lever jeg. Jeg står på skuldrene til hele menneskehetens store menn. Jeg bygger byggeklosser oppå deres byggeklosser. Dersom jeg ikke fullfører vil en annen fullføre. I det hele tatt er det trangen til å fullføre som holder meg gående. Min del av formløsheten, det vil si godheten sloss i dette øyeblikk med min del av formen. Hvem av de som vinner gjenstår å se. Dersom Godheten vinner til slutt, vil jeg leve. Motargumentet til enhver konklusjon finnes alltid. Motargumentet til denne konklusjonen finnes i logikken, som i det skrivende øyeblikk er nesten den eneste tankemåten menneskeheten kjenner til. Den som finner den fulle og hele godhet vil ha evig liv. Da vil vi kanskje komme oss videre til neste nivå av livet, som vi ikke engang kan tenke oss. Å sette formløshet på formen er godt. Jeg vet ikke hvorfor men det kan være fordi alle består av nøyaktig 50% Godhet og 50% Ondskap, uansett mengde. Dette kan og omskrives til at Satan legger desto mer press på den som jobber effektivt mot han. Derfor er jeg ved godt mot, selv om jeg i løpet av å skrive denne teksten kanskje har vært i nærheten av å la han vinne, dvs dø, flere ganger. Jeg er klar over at all logikk taler mot. Godheten er formløsheten som vi alle har inni oss.

Kanskje er verden til for å finne meningen med livet. Hvis man bare er overbevist om at man skal leve, lever man. Det står i bibelen at når man fatter hele sannheten om godt og ondt, skal man leve evig. Dette ble uttalt av en ond personlighet, i følge Bibelen, nemlig Satan, en frister. Hvorfor det er slik kan man bare spekulere i. Men jeg tror jeg vet hvorfor.

Fortsettelse følger…

Written by: iNSiDER

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-28 01:16, iWiN skrev:

The greatest trick the Devil ever played was to convince the World that he did not existed. –ANONYMOUS

- Roger 'Verbal' Kint, spilt av Kevin Spacey i filmen The Usual Suspects.

Synes forresten du bygger mye av innlegget ditt på ting som for deg er selvfølger, men som for andre ikke nødvendeigvis er dette (for å si det mildt). Jeg tenker da på det at du virker så skråsikker på at det eksisterer en djevel, og for den saks skyld en gud.

Siden jeg likevel ikke har noe annet å gjøre, tar jeg like godt med min livsoppfatning (*sukk høres gjennom forsamligen*):

Det er ingen mening med livet. Det er ikke et universelt svar på meningen med "Life, the Universe and Everything" (og det er definitivt ikke 47 :smile:). Derimot er hvert menneske i stand til selv å finne en mening med sitt eget liv.

iWiN (eller iNSiDER, eller hva du nå foretrekker å bli kalt):

Håper du roer deg litt ned etter hvert, og forstår at det sannsynligvis ikke er noen "Satan" som er ute etter å ta akkurat deg. Dersom dette er noe som opptar mye av tankene dine, burde du kanskje vurdere å oppsøke en psykolog, eller til og med muligens en prest, dersom det virker mer naturlig for deg. Hvis du velger det siste alternativet, bør du nok snakke med familie eller venner først (noe du sikkert bør gjøre uansett), slik at du ikke oppsøker en prest med en trosretning/tolkning som gjør at han kan være mer til skade enn til nytte for deg.

Edit: Når jeg tenker meg om... er det slik at du ikke har skrevet dette selv, iWiN? Er iNSiDER en annen person? I såfall, glem det første og det siste avsnittet... :smile:

[ Denne Melding var redigert av: THX 1138 på 2002-08-28 05:31 ]

Lenke til kommentar

Gidder ikke quote hele innlegget ditt THX 1138, men er sikker på at vi kommer til å ha mye glede av hverandre.

Et paradoks er to motstridende meninger, der den ene er god og den andre ond. -iNSiDER

Jeg skjønner hvorfor ingen følger meg. For dette var egentlig andre kapittel. Første kapittel skal jeg poste straks jeg er ferdig med dette innlegget.

Det første avsnittet ditt:

Dette er det et logisk paradoks. For å komme bak denne tenkemåten, må man gå bak logikken. Eller rettere sagt mot.

For:

Det er ikke noen selvfølge for meg det du sier. Det er bare en teori. Men er det bare en teori? Er teorier bare teorier? Du vil forstå min tankemåte bedre, dersom du sover lite eller ingenting en natt. Hvorfor kan man bare spekulere i...

Det siste avsnittet ditt:

Psykologer søker å beskrive orden med kaos, som er ondt. De er likevel kommet urovekkende langt.

Prester søker å beskrive kaos med orden. Men de har aldri fått sin del av verdens genier (les Freud og co) og har vel egentlig tatt få skritt mot en dypere sammenheng siden bibelen ble skrevet.

For de som har tatt skrittene har sjelden vært prester. De har vært enkeltpersoner, som i større eller mindre grad har sett sin del av den store sannheten. Jeg ser på meg selv mer som en som legger puslespill enn en som finner ut noen ting.

Sannsynligvis finnes hele sannheten allerede. Det er bare ingen som har tatt mot til seg og satt den sammen enda.

Editen din:

Nok et logisk paradoks. Gå bak.

Jeg tror at alt som skjer i verden kommer som en følge av kampen mellom det gode og det onde. Det eneste vi mennesker gjør er å velge hvilken side vi skal være på. Altså:

iNSiDER er mitt gode jeg.

Lenke til kommentar

Imagine God, as the Poet saith, Ludere in Humanis, to play but a game at Chesse with this world; to sport Himself with making little things great, and Great things nothing; Imagine God to be at play with us, but a gamester… –JOHN DONNE

Jehovas Dagbok

Dag 1.

Det var en ren impuls som kom til meg en natt jeg hadde tenkt jeg skulle sove. I pusset tilstand lå jeg og funderte over livets opprinnelse. I det siste har jeg, i mangel på et svar, vurdert en rekke løsninger på problemet. Uten å komme lenger, bestemte jeg meg for å utføre et lite eksperiment. Det er rart så lett det går å programmere, når du egentlig bare legemliggjør det du har tenkt på hele tiden. Jeg valgte å lage en kopi av vår egen verden. Ikke at den i og for seg er så eksepsjonell, men det er nå en gang mye lettere å rekonstruere enn å konstruere. Først lagde jeg selve rommet. Det var ikke så vanskelig og i bunn og grunn, bare å skape et virtuelt rom med en ball i og med en del innlagte verdier som representerte ulike naturlover. Lyset er den vanskeligste delen, for det er den eneste av de som skal oppfattes direkte. Jeg setter som i virkeligheten lyshastigheten til 300 000 km/sek i tomt rom. Et stort problem er forholdet mellom energi og masse. Etter litt research setter jeg det til e = mc2, som jo ligger svært nært opptil virkeligheten, dog med en liten unøyaktighet som spesielt kommer til syne i hastigheter over lysets. Det skal vel svært mye til om noen i verdenen oppdager det.

Det er visst et gigantisk prosjekt jeg er begynt på og jeg har nok ikke på langt nær sett noe ende på det, tenk hvis det ikke engang er gjennomførbart… Ja jeg begynner å skjønne at det kanskje til og med er utenfor min rekkevidde, jeg er jo tross alt bare et menneske.

written by: iNSiDER

Lenke til kommentar

"All fear can be traced to the fear of death" -ANONYMOUS

In three billion years of slow change and groping effort only one living creature has succeeded in escaping the trap of specializtion that has led in time to so much death and wasted endeavor. It is a man, but the word should be uttered softly, for his story is not yet done. -LOREN EISELEY

Jeg vet ikke om jeg har noe mer å si i dag enn:

Les LOREN EISELEY - The Unexpected Universe

Lenke til kommentar

Jeg gjør så godt jeg kan dataante. :wink:

I do know there's a lot of press releases and radio estatements and tv announcements are complaining about i talk to much and I'm cockin I need a good beatening. And everything I say I mean to back it up. -TOMMY TEE

Dagens løse tråder, i ikke prioritert rekkefølge:

Lord forgive me for I have sinned. I have laid the claim to that Evil or Good must win. As I see it know Evil want to defeat Good, wile Good wants an 50/50 share of the worldmarket. Therefore do not work against total domination for one of the powers, as this will lead not only to your death, but also to extinct of the human race. –iNSiDER

It exist both bigger devils and bigger angels in the world than me. I'm only one who links them together. –iNSiDER

Do not try to take these thoughts into the world of the physical, as we aint done yet and they may very well still contain dangerous parts. –iNSiDER

Evil is the tool, Rightousness is the carving. –iNSiDER

Every part of any information can be used in the paths of both Evil and Rightousness. Of Chaos and Antichaos. Of God and Satan. Of Logic and Antilogic. The only question is who you belong. –iNSiDER

When I understood that God could cut the thread anytime, I only accepted it, The opposite would be a disaster. –iNSiDER

It lives a prophet in everyone, but only rarely he awakes. -iNSiDER

The only way to conquer evil is to ignore it. To listen to your heart through your head, not your head through your heart. Evil is the tool, Rightousness the carving. -iNSiDER

Many wonder: Why do you leave all the tricks to the world? Are'nt you concerned about Chaos using it for it's sake. No I say, not at all, you see if we are going to get farther, we have to revelate everything. The game of holding information back is the game of evil. –iNSiDER

"See the world through the blink of an eye imagine that." -TOMMY TEE

If you dare to look through my window for just one blink, how many of the worlds mysteries would you not serve then? –iNSiDER

All your fears are belong to Satan. –iNSiDER

It's like a virus. Destructible thought-patterns invade the brains of humankind. When is the virus of good going to strike back? –iNSiDER

He who walks in the shadows of the abyss, must be aware of himself, so that he does not become a part of the abyss himself. –ANONYMOUS

"Nu er det revolution på gång." -BOB HUND

No need for GPS to navigate my ship, I use the windforce to set the cource and I always return to the north. -TOMMY TEE

Sweet is forgiveness. Then its forgotten. Its time to sin again. -iNSiDER

Last words of the day (Thank God!)

Listen to TOMMY TEE -Bonds, Beats and Beliefs. -iNSiDER

Lenke til kommentar

Nå må jeg bare si det at jeg ikke tror på slik... Folk kaller meg overfladisk, men det overlever jeg...

Jeg tror at alt vi gjør, tenker og føler bare kommer fra impulser fra hjernen vår...

Jeg tror på The Big Bang, evolusjonen osv...

Det er kun en ting jeg ikke skjønner... Det er hvordan folkl kan tro at det finnes en gud, allah, satan, lucifer osv..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-28 15:25, iWiN skrev:

[...] Du vil forstå min tankemåte bedre, dersom du sover lite eller ingenting en natt. [...]

Hehe, hvorfor tror du jeg postet kl. 05:26, da? Trodde du kanskje jeg står oppp så tidlig? :smile:

(Kom forresten bare til å tenke på en liten ting; grunnen til at jeg var våken hele natten var ikke at jeg ville "forstå din tankemåte", snarere et resultat av en lettere forskrudd døgnrytme. Bare for å ha dette på det rene. :grin:)

Anyway; jeg er nå fullstendig overbevist om at denne tråden er ment som en slags spøk :wink:. Det som overbeviste meg, var faktisk ikke samlingen din av merkelige sitater, snarere det påståtte forsøket ditt på å skape en "kopi av vår egen verden".

Ut ifra den noe vage beskrivelsen din kan det virke som om du planlegger å skape en virtuell verden der alle fysiske lover fra virkeligheten gjelder, for så å sitte å vente på at liv skal utvikle seg. Seriøst; dette klarer du aldri. Nå er jeg ingen ekspert, men jeg vet i det minste at selv verdens smarteste fysikere ikke vet alt om hvordan alt i universet virker. Du sier at du benytter deg av Einsteins teorier, men disse beskriver vel stort sett fysiske fenomener i makroskopisk skala, gjør de ikke? (Correct me if I'm wrong.) Hva med kvante-fysikken? I det seneste nummeret av "Illustrert Vitenskap" stod det forresten, i en artikkel om ormehull, at gravitasjon på kvante-nivå er en av de største uløste gåtene i fysikken i dag. Men dette er vel ikke noe problem for deg? :razz:

Og selv om du hadde visst absolutt alt om hvordan alt virker; hvordan i all verden skulle du rukket å lage et program som simulerte alle fysiske lover? Og hvordan skulle du fått tak i en datamaskin som var kraftig nok til å kjøre dette programmet?

Nei, give us some source code, bare pass på å ikke fylle opp all lagringsplassen på forum-serveren. :lol:

...og Jimmy Pop: Det skrives "Keyser Söse". :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...