frank_jarle Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Gjett hva, natt til onsdag kl 00:10 så ringer telefonen her hjemme, siden jeg sover lett, så våknet jeg først og stormer til telefonen. Da blir jeg mått av en mann som lurer på hvem jeg og hvorfor jeg ringer midt på natten? Vel for å være ærlig, jeg har ikke ringt, det ringte her "herregud-da-mann, slutt med det tullet" fikk ejg til svar, jeg blir jo livredd da han sier han skal kontakte Telenor, advokat og politi-anmelde meg. Så jeg går å vekker froeldrene mine, men da er han ikke i telefonen. Da jeg sjekker den andre telefonen med nummer visning, så viser det seg at det er et sperret nummer som har ringt til oss. Så hvordan i granskauen skal jeg ha mulighet til å ringe noen som har sperret nummer? Ikke vet jeg nummeret og ikke kjenner jeg mannen. Det jeg er redd for er at "Ring tilbake" tjenesten fra telenor har fått en glipp i systemet, fordi at det ringte hos han og det ringte hos meg. Uansett jeg har ikke peiling på han sitt nummer siden det er sperret. Er det noen andre med hånd på hjertet som kan si at de har opplevd det samme? Eventuelt er det noen med jus studie her som kan hjelpe meg, spessielt med tanke på at han sier han vil politi anmelde....Vel hva dah, det ringte hos han og hos meg! Skal jeg kontakte politiet, eller holder det kun med Telenor? MvH Frankey Kr.sand Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Hvis det gjentar seg sier du bare: "Hvis du ikke ikke slutter, ringer jeg Politiet!" Deretter ber du om navn, adresse og telefonnummer... Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Glemte å kjefte på deg på grunn av overskriften! FY! Både "les denne", og masse spørsmålstegn!! Du burde skamme deg! Lenke til kommentar
BBC Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Det første jeg tenker, er at det er en av de sms/mobil-tjenestene man kan betale for, der en automatisert telefonsvarer ringer opp og gir en "tullemelding". Ellers kan det jo bare være en person som ringer rundt til ukjente og har det gøy :wink: Lenke til kommentar
president Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Tror du kan ta det helt med ro. Det er bare å legge seg igjen, ikke noe å miste nattesøvnen for. Det er mange mulige forklaringer: 1. Mannen er gal/tuller med deg/vil plage deg og har valgt å ringe, tilfeldig eller ikke tilfeldig, akkurat deg. 2. Noen har ringt mannen eller noen andre i hans husstand fra din telefon uten å få svar. Hvis han i tillegg har fått et anrop uten visning av nummer etter dette, vil ditt anrop i på mange telefoner se ut til å være det siste, og han ringer tilbake til den han tror akkurat har ringt han. 3. En feil hos hans eller din teleoperatør. Hvis han sier han skal anmelde deg (noe som er ganske drøyt og som han selvfølgelig ikke vil komme noen vei med), heller jeg mot alternativ 1. Edit: Noe jeg ikke tenkte på er Borres alternativ, som vel er det mest sannsynlige. [ Denne Melding var redigert av: president på 2002-08-28 01:13 ] Lenke til kommentar
thaniel Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Om det skulle skje igjen, så har du hjemmel til å annmelde ham for telefonterror. Nå er det både lite sansynlig at det skjer, og at han da er villig til å oppgi personalia. Men en ting kan du ha i minnet, en person som så lett truer med politiannmeldelse er ganske aggressiv av seg, og aggressive personer reagerer på en av to måter når de konfonteres med motagressjon, tru tilbake. Gjerne med annmeldelse på flere punkter, og ikke la han få inn et ord før du har kjeftet personen grundig ut for å forstyrre nattesøvnen din før en eksamen (slike går året rundt) og slikt. Han vil enten tene på alle pluggene, og siden du ble oppringt, er du helt trygg. Og han kan ikke gjøre annet enn å true slik saken er, så muligheten er stor for at han enten; A. legger på uten et ord til. B. Roer seg ned, og plutselig blir rasjonel. Min erfaring med aggressive personer er at de enten er stokk dumme (torpedoer og slikt, liten erfaring med dem, men dog.) Eller så gidder de somregel ikke å tenke igjennom situasjonen før de handler. (Seff, vi har de som er lei av terrorisering og slikt, men de vil bli rasjonelle om de møter veggen.) Felles for begge typer er et totalt annet resaksjonsmønster om de blir utsatt for den samme oppførselen. Og fordi man må være stokke dum/gal for ikke å tenke i en situasjon som dette, om begge beskjylder hverandre for å ha ringt, så stemmer jeg for at personen kødda, eller at det faktisk var en teknisk feil, (noe som i seg selv ikke er bombe.) Så stå på, sov med god samvittighet, ringte du ikke, var det hans feil. Skjer det igjen, beskjyld den andre til begge kan tenke rasjonelt. Og ikke vær den første til å true med politi, det hjelper ALDRIG, om ikke den andre gjorde det først da :smile:. Ole lukkøye (eller hva han nå het, han blå gnomen på barne-tv) er sendt på et spesialoppdrag til deg. Lord Thaniel ------------------------- ZZZZZZZZZzzzzzzzzzzz Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 27. august 2002 Forfatter Del Skrevet 27. august 2002 Takker folkens, det er godt det er noen levlige sjeler der uten...husker ikke sånn i farta om jeg nevnte det, men jeg regner med at når det er "tilbake ringing" så er det en spessielt ringe tone. Denne var ikke her, det ringte på en helt vanlig måte. Så hvis han sier at det ringte hos han så burde dette være høyst merkelig? Frankey Kr.sand Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Så vidt jeg kan huske, så gir "ring tilbake" greia, to korte ring, istedet for et langt. Så fyren driver gjøn med deg. Sjøl hadde jeg bare slengt på røret og gått og lagt med igjen. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Det samme skjedde med moren min når hun var på jobb for en god stund tilbake. Dette er flere år siden. Telefonen ringte, og da hun tok telefonen svarte hun med firmaets navn. Ja, sier mannen i den andre enden av telefonen. Og moren min spør hva han vil... Det var jo du som ringte, sier mannen. De fant etter litt prating ut at det hadde ringt hos begge to samtidig og de hadde tilfeldigvis tatt telefonen samtidig. Moren min har også opplevd andre merkelige telefonting. Hun satt i telefonen og snakket med bestemoren min (hennes svigermor). Plutselig kommer ett klikk og en stemme svarer "Gjøvik Politikammer" (husker ikke om det var Gjøvik men det var et politikammer ihvertfall). Hva, sier moren min, og damen i andre enden av telefonen blir litt irritert til moren min får fortalt at hun satt og snakket med sin svigermor da Gjøvik politikammer plutselig brøt inn på linjen. Hvordan det skjedde, vet ingen. Før kunne vi sitte og snakke i telefonen, og høre en av naboenes telefonsamtaler samtidig, og naboen kunne høre våres samtaler. Blir litt surr da når det plutselig er 4 stykker på samme linje. Dette ble ordnet med en svær boks som ble satt opp på veggen hjemme hos oss. Mye rart med Telenor-linjene ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå