Gå til innhold

Støy i mp3 spiller på W800i

rocky5

Anbefalte innlegg

Når jeg er inne i mp3 spilleren så hører jeg en slags bakgrunnstøy. Denne støyen er i mp3 spilleren hele tiden, men den høres best når en sang står på pause eller når det skifter sang. Jeg hører denne støyen best med de medfølgende øreproppene. Jeg har også prøvd med et Koss PortaPro headsett, men støyen er der fortsatt bare at den er mye lavere.

Er det meningen at det skal være slik?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også merket at denne bakgrunnstøyen er i høytaleren på baksiden når jeg ikke har handsfree/øreplugger koblet til. Støyen er som sagt bare der når jeg er inne i mp3 spilleren.

Hadde vært greit å vite om mobilen skal være slik eller om det bare er jeg som har fått en som er "mongo" :hmm:

Lenke til kommentar

Da er det sikkert meningen at den skal være slik. Syns bare det er litt rart at dette ikke har blitt nevnt i noen av testene jeg har lest om mobilen. Omtrent alle testene sier at mp3 spilleren på W800i er meget god og at den er en av de beste på mobiltelefon.

Lenke til kommentar

Hvilken firmware versjon har dere som har mye støy da?

Tror dette var noe som kom i ver R1N035 .

Ser ut som de har gjort noe med det i siste versjon til W800i :

R1NA005

- Released on SEUS for the W800 on 15/10/05.

- Improved battery life over R1N035.

- Fixes for low-tonal audio issues.

- Fixes for Bluetooth audio issues.

- BUG: MS Duo bug still present with this firmware. See the R1N035 entry for possible fixes.

Uten at jeg er sikker da. Og jeg har en K750i med støy når jeg spiller lavt. Utrolig kjedelig.

Lenke til kommentar
Vil dere karakterisere denne støyen som plagsom? Er det noe man venner seg til ganske raskt? Tenker nemlig på å kjøpe denne telefonen, mye pga mp3-spilleren som skal være så god.

5155216[/snapback]

Assa, jeg hører det bare når det er i pause og lyden er på det høyeste. Det er ikke noe som plager, jeg bare syns det var litt rart. Mp3 delen er bra assa, er ikke noe i veien med det. Jeg bruker bare mobilen min for tiden jeg.

Lenke til kommentar
Jeg hører det kun når jeg starter MP3-spilleren før jeg starter noen sang. Er ikke mye susing, bare at en hører lyden blir "aktivisert". Absolutt ingenting plagsomt what so ever for min del ihvertfall. Tenker ikke over det i det hele tatt :)

5155569[/snapback]

Mitt problem er når jeg spiller rolig musikk uten mye instrumenter får jeg en slik suselyd som ei gammel LP plate og værre. Dette på lavt volum. Er en K750i med siste firmware . Hvilken telefon og firmware har du?

Endret av Xpi
Lenke til kommentar
Hvilken telefon og firmware har du?

5155597[/snapback]

Har W800i med R1L002. Hva er egentlig den nyeste versjonen? *sjekke nettet*

5155643[/snapback]

Nyeste er R1NA005 . Sjekk ut her

Jeg tror støyen kom i versjon R1N035. Jeg kan ikke huske å hatt dette før jeg oppgraderte. Sa kan stemme at du ikke har noe støy med din versjon

NB: jeg vil ikke anbefale å oppdatere til nyeste. Da mange har hatt problemer med å overføre mp3 til minnekortet. Vent heller til det kommer ut en nyere versjon. Den du har nå er den beste faktisk

Endret av Xpi
Lenke til kommentar

Oppdaterte til nyeste firmware R1NA005 i går, men denne lave støyen er der fortsatt. Men siden det virker som dette er firmware relatert så er det vel best at flest mulig gir kundestøtten til SE beskjed om dette slik at de får fikset det til neste firmware versjon.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Kjøpte meg nettopp en W800i, mest pga integrert MP3-spiller. Må si jeg ble skuffet. Jeg vil faktisk gå så langt å si at spilleren er ubrukelig pga bakgrunnsus. Suset kommer med engang jeg trykker på Walkman-knappen. Selv med normalt volum kan man høre sus i bakgrunnen, og podcast med tale kan man bare glemme. Er også plaget med knittring/klikk når jeg skifter sanger. Dette forekommer ikke på PC-en eller iPod-en. Har lastet ned nyeste firmware fra SEUS. Ettersom jeg har lest at flere har samme problem skrev en mail til SE angående dette. De skrev følgende:

"Hei!

Takk for din henvendelse til Sony Ericsson Call Center.

Ett visst bakgrundsbrus finns i mediaspelaren i Sony Ericsson W800i.

Om ni upplever ljudet högre eller mer jämfört med en annan telefon av samma

model, vänligen kontakta er förhandlare så att de kan sända in telefonen till en

serviceverkstad för kontroll.

Med vennlig hilsen

/Linn Dahlgren

Sony Ericsson Call Center"

Det skal vel for f**n ikke være bakgrunnsus når man bruker MP3-spilleren. Har hatt et par MP3-spillere tidligere og ingen av disse har dette. Hører heller ikke sus når jeg bruker headset til PC eller TV. Dette skal jo være en Walkman-telefon. Vil gå så langt å si at det er et halvferdig produkt. En MP3-spiller med tinnitus :no:

Om noen har en løsning på problemet så skriv gjerne et svar, men det virker mest ut i fra svaret jeg fikk fra SE at telefonen skal være slik. Synd.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en w800i for et par uker siden og må bare inrømme at jeg ble utrolig skuffet over bakgrunnsstøyen som mp3 spilleren i denne telefonen er belemret med.

Jeg er fristet til å spøke med at "Walkman"-labelen på denne telefonen er der fordi bakgrunnssuset tilsvarer det i en original walkman fra 80-tallet, med dolby avslått..

En må spille ganske høyt om ikke støyen skal være merkbar.

Hvorvidt man merker denne støyen i det hele tatt er helt avhengig av hva man er vant med og ens følsomhet i dette frekvensområdet. Det er derfor ikke overraskende at enkelte mener det ikke er noe støy, eller at den ikke er spesielt plagsom.

Jeg tviler også på at dette er noe som kan løses fullt ut via firmware, men det er jo lov å håpe.

Min neste telefon skal lyttetestes før kjøp!

Lenke til kommentar

Kjørte en oppdatering på SEUS og det eneste det førte til var samme nivå på bakgrunnstøyen samt at veldig lave partier i musikken nå har en merkbar forvrengning/skurr.

Mistenker at dette kommer av støyfilteret som ble lagt til i R1AA008

Sukk..

Lenke til kommentar

Har hatt min W800i i snart 4 uker nå, og har ikke merket noe som et lite sus av bakrunss-støy.. Kanskje jeg bare er heldig og ikke har det på min telefon, for det ser ut til som det er veldig mange som har denne støyen.. Jeg bruker mp3-spilleren flere timer daglig! :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...