10owen Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Har prøvd i heile kveld å få installert Windows på ein Seagate 120 GB S-ata harddisk på dette hovedkortet. Får heile tida feilmelding på at det ikkje finner harddisken. Har bytta kabler og kontakter uten hell. Har og brukt diskett med S-ata drivere på i oppstarten uten hell. Noen som har et tips om hva som er feil ? Lenke til kommentar
Spritfire Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Har prøvd i heile kveld å få installert Windows på ein Seagate 120 GB S-ata harddisk på dette hovedkortet. Får heile tida feilmelding på at det ikkje finner harddisken. Har bytta kabler og kontakter uten hell. Har og brukt diskett med S-ata drivere på i oppstarten uten hell. Noen som har et tips om hva som er feil ? 5144829[/snapback] Du trenger s-ata drivere tenker jeg. Har hatt samme problemet selv, se om det fulgte med en diskett med s-ata driver i hovedkort esken. Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Trådstarter sier da ganske klart og tydelig at han har prøvd med disketten med s-ata driver uten hell... Lenke til kommentar
night_mare Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Har prøvd i heile kveld å få installert Windows på ein Seagate 120 GB S-ata harddisk på dette hovedkortet. Får heile tida feilmelding på at det ikkje finner harddisken. Har bytta kabler og kontakter uten hell. Har og brukt diskett med S-ata drivere på i oppstarten uten hell. Noen som har et tips om hva som er feil ? 5144829[/snapback] Hvilken oppstart? Oppstarten av windows - innstalasjon, eller oppstarten av windows? Jeg måtte sette inn disketten under innstalsjonen av windows (trykke f6 under loadinga av matrialet på cd'en med windows xp). Når dette var gjort fungerte alt som det skulle... Edit: Hvordan hovedkort har du? Endret 12. november 2005 av night_mare Lenke til kommentar
Redman Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 første som slår meg er å enable sata i bios.. Lenke til kommentar
10owen Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Hei, takker for svar, fant til slutt ut at eg måtte trykke Crtl og F under oppstart og sette opp disken der, måtte også laste ned nye drivere fra MSI, de som fulgte med kortet funka ikkje. Så nå går allt som smurt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå