airblade Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 * Når PCen starter får jeg ikke skjermbilde i det hele tatt (Skjermen får ikke signal) * Først når Windows påloggingskjermen starter opp, får jeg skjermbilde Specs. MSI K8N Diamond - link AMD Athlon 64 3500+ - link XFX GeForce 6800GT - link OCZ EL DDR PC-3200 - link MIST 500W PCen har fungert fint helt intill nå. - Det siste jeg gjorde var å sette inn en ny SATA disk, som fungerer helt fint. Opp i opp, fungerer pcen veldig bra.. Når jeg da kommer inn i Windows - sett bortifra at skjermbildet "henger etter" i spill.. Eller får en liten "blur" effekt.. Noe som er jævelig irriterende.. Noen ganger får jeg skjermbilde. - Har også vært borti at jeg får skjembilde, men at det "blinker" (ikke konstant og normalt skjermbilde). Jeg har prøvd å: - Ta ut alle harddisker, cdrom, ledninger, osv. - CMOS reset - Bytte plass på minne, sette inn mer og bytte minne - Bytte skjerm og kabel Noen som har vært borti noe lignende?? Noen med forslag? Speak up! Lenke til kommentar
Juke Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Dersom problemet er der selv når du har koblet fra den nye SATA-disken og alt fungerte 100% FØR du koblet til denne disken, kan det tyde på at det av en eller annen grunn har dukket opp en permanent hardwarefeil på maskinen din. Mistanken min faller først og fremst på skjermkortet ditt - har du mulighet til å teste med et annet skjermkort for å se om dette løser problemet? Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Sjekket BIOS for hvilken displaykilde den skal initere først? PCIE eller PCI? Har du valgt PCI så vil ikke den starte før i Windows for den må laste inn kortet først og deretter gi deg skjermbilde. Lenke til kommentar
airblade Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 Dersom problemet er der selv når du har koblet fra den nye SATA-disken og alt fungerte 100% FØR du koblet til denne disken, kan det tyde på at det av en eller annen grunn har dukket opp en permanent hardwarefeil på maskinen din. Mistanken min faller først og fremst på skjermkortet ditt - har du mulighet til å teste med et annet skjermkort for å se om dette løser problemet? 5144591[/snapback] Altså, pcen fungerte fint etter at jeg hadde satt inn den nye SATA disken.. Men, så fikk jeg plutselig problemet.. Installerte også de nye driverene til NVIDIA her.. Men det skal vel ikke ha noe å si i oppstarten.. Får vel prøve å få lånt et PCI-E skjermkort da.. Lenke til kommentar
airblade Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Hmm.. Kanskje du sier noe der.. *prøve* Om jeg får skjembilde da.. hm :/ Endret 12. november 2005 av airblade Lenke til kommentar
airblade Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 Fikk problemet til å løse seg.. Etter en del CMOS resets, og div tukling med ledninger osv. fikk jeg endelig skjermbilde..Håper nå det varer.. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Godt å høre at det løste seg. Men fant du ut hva det var som forårsaket feilen? Lenke til kommentar
airblade Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Godt å høre at det løste seg. Men fant du ut hva det var som forårsaket feilen? 5145145[/snapback] Jo takk Men, nei desverre.. Fant egentlig ikke ut feilen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå