petterg Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Sist jeg holdt på med java var det ikke noe som het SocketFactory, så når jeg nå trenger enn SSL server/klient tenkte jeg å starte med et eksempel fra Sun. http://java.sun.com/developer/JDCTechTips/2004/tt0914.html#2 Den fungerer glimrende på Windows, men på linux henger klienten på SSLSocketFactory.getDefault Dvs, det hender det funker. Jeg skrudde av brannmuren, og plutselig funka det, men det viste seg å bare være flaks. Det viser seg å funke ca 1 av 20 ganger, uavhengig av om brannmur er av eller på. Noen som har fjerneste anelse om hvorfor det kan være slik? Hvis jeg kjører det samme eksempelet uten SSL funker alt som det skal. (Hvilken nytte har man egentlig av SocketFactory?) Lenke til kommentar
petterg Skrevet 20. november 2005 Forfatter Del Skrevet 20. november 2005 Det ser ut som /dev/random ikke var i bruk på linux maskina jeg kjørte på. Det gjorde at den ikke fikk seeding til å start SSL. Fiks må være å rekonfigurere/kompilere kjerna. Workaround er å legge med denne parameteren når man starter klienten: -Djava.security.egd=file:/dev/../dev/urandom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå