stigfjel Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Igjen er det nok nVIDIA som vil gi best TV-ut støtte. Dette krever imidlertid at man selv går inn og konfigurerer xorg.conf (XF86Config hvis man av en eller annen merkelig grunn fortsatt bruker en distro med XFree86 istedet for X.Org). TV-ut med nVIDIA fungerer til og med i FreeBSD. Var det svar godt nok? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Leser du hva jeg skriver i det hele tatt, stigfjel? jeg har vel bestemt meg for nvidia, men problemet er hvilket? Har hørt at FX5200 skal ha god tv-ut!? Endret 24. november 2005 av meastp Lenke til kommentar
olear Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Har selv hatt en fx5200 og den fungerte veldig bra på TV. Stigfjel: Intel fungerer også veldig bra på TV, etter min mening bedre da man slipper ufrie drivere (kvaliteten er også identisk, iallefall med mine øyne). Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Det er sant. Intel har faktisk 100% frie, egenproduserte, fullverdige drivere. Tenkte faktisk ikke på dem - grafikkmarkedet har jo hitil vært omtrent utelukkende dominert ATI&Nvidia i lang tid nå. I alle fall de kortene man snakker om. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Nå har aldri såkalte "ufrie" drivere vært noe problem for min del. Hovedsaken er at de fungerer fint, i hvert fall nVIDIA-driverne. Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Tenker litt på dette... maskinen vil da bare bli brukt som opptaksmaskin (så brenne til dvd / overføre over nettverk). Men jeg har ikke noe gfx-kort til den.. hvilket bør jeg kjøpe? Hvilket gir best tv-ut? Tenkte meg et 2-400kronerskort. 5199902[/snapback] Alle nvidia-kort fra GF4 og oppover går for å ha (like) god tv-ut, og i din prisklasse er nok et MX4000 eller FX5200 riktig valg. Velg et vifteløst kort med S-video og VGA/DVI etter behov. Om du evt. ønsker å drive litt mer research er det mange som har spurt om det samme her. -Kisp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå