Gå til innhold

ehh...80 grader på cpu?

simmy

Anbefalte innlegg

Var oppe i 91 grader på cpu i stad. AMD uklokka 1333mhz. Tror jeg har en *******s møkkavifte. Har 2 kabinett vifter, men virker ikke som de hjelper en dritt. Noen som har forslag. Gidder lissom ikke sette pc`en OPPI vinduet heller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vedder en 100'ings (gjør jeg ikke) på at du har smørt for mye kjølepasta av dårlig kvalitet og attpåtil montert kjøleren skjevt eller.no :razz:

Om jeg hadde vært deg så hadde jeg nok tatt løs alt, tørka kjøleribba og cpu kjernen med litt blå isopropanol og prøvd å montere det på nytt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei! ...

På min T-Bird 1.1Ghz kjører jeg CPU temp på 30c (ikke load) og system temp på 27c (5 Titan kabinett vifter)

Skal prøve å overklokke den litt ikveld!

CPU vifte er Thermaltake Silent Viking!

Med Vennlig Hilsen

Frode Røhne - [[email protected]]

Kromozon Studios - [http://www.kromozon.com]

[ Denne Melding var redigert av: lavizh på 2002-09-12 08:42 ]

Lenke til kommentar

Har en pc stående med en 1333 Athlon. Og på den har jeg en CoolerMaster, alias NoiseMaster stående og bråke. Den er anbefalt opp til 1400MHz, og kjører idle på 38-40C`. Og med tanke på at den ribba er full av dritt, rester av standard kjølegoop og masse riper i bunnen. Så er det tydeligvis noe galt med den CPU`en som var oppe i 90`. Hadde selv en AMD som kom over 100C`. Men den tok kvelden.

Tror det er noe snodig ute og går...

Lenke til kommentar

Jeg tror du bare har satt på kjølern feil vei eller glemt kjølepasta. Man kommer ikke opp i 90 grader hvis man har på for mye kjølepasta.

Jeg hadde en maskin som jeg smørte inn hele cpu'n med kjølepasta ... Vet egentlig ikke hvorfor ?

Det var en duron 1000 ghz. Den lå på rundt 35 grader :smile:

Det kan også hende at prosessoren din er feilprodusert?

- Lozip -

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...