simmy Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Var oppe i 91 grader på cpu i stad. AMD uklokka 1333mhz. Tror jeg har en *******s møkkavifte. Har 2 kabinett vifter, men virker ikke som de hjelper en dritt. Noen som har forslag. Gidder lissom ikke sette pc`en OPPI vinduet heller Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Du har et problem! Har CPU-vifta løsna? Hvilken vifte? Lenke til kommentar
simmy Skrevet 27. august 2002 Forfatter Del Skrevet 27. august 2002 zalman cpu cooler. Hvor mye tåler prossesoren da? Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Ehh... Ville ikke beveget meg så mye over 75 grader selv, da... Men tror jeg har hørt om noen som har overlevd over 100 grader, men pass på... AMD ryker før du får sagt "AMD ryker..." Kjøp ny vifte, eventuelt sett viften skikkelig på plass... Lenke til kommentar
AMD xp Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Jeg vedder en 100'ings (gjør jeg ikke) på at du har smørt for mye kjølepasta av dårlig kvalitet og attpåtil montert kjøleren skjevt eller.no :razz: Om jeg hadde vært deg så hadde jeg nok tatt løs alt, tørka kjøleribba og cpu kjernen med litt blå isopropanol og prøvd å montere det på nytt. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Hei! ... På min T-Bird 1.1Ghz kjører jeg CPU temp på 30c (ikke load) og system temp på 27c (5 Titan kabinett vifter) Skal prøve å overklokke den litt ikveld! CPU vifte er Thermaltake Silent Viking! _________________ Med Vennlig Hilsen Frode Røhne - [[email protected]] Kromozon Studios - [http://www.kromozon.com] [ Denne Melding var redigert av: lavizh på 2002-09-12 08:42 ] Lenke til kommentar
kjeholth Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 pluss at du bør sjekke om ribba kanskje trenger plansliping. for sikkerhetsskyld.. min t-bird 1.1 ligger på rundt 50g idle.. blæh Lenke til kommentar
|Hitman Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Man skal ikke se seg blind på tempraturen, siden AMD's socket A er veldig upålitlig når det gjelder tempraturmåling. Men 80 grader er nok uansett litt høyt ja.... (På Socket A er det ofte +-20 grader faktisk..) |Hitman Lenke til kommentar
yngvestein Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Har en pc stående med en 1333 Athlon. Og på den har jeg en CoolerMaster, alias NoiseMaster stående og bråke. Den er anbefalt opp til 1400MHz, og kjører idle på 38-40C`. Og med tanke på at den ribba er full av dritt, rester av standard kjølegoop og masse riper i bunnen. Så er det tydeligvis noe galt med den CPU`en som var oppe i 90`. Hadde selv en AMD som kom over 100C`. Men den tok kvelden. Tror det er noe snodig ute og går... Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 HEHE fåkke så mange grader når jeg tar av kjøleribba på min p4 engang Lenke til kommentar
555 Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 jeg bruker en gammel alpha kjøler med litt dårlig feste. så en gang jeg hadde transportert kassa så hadde kjølern fått dårlig kontakt og da fikk jeg over 80C på cpu. se sig for cpu og hastighet Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Du sliter som et h*****e. Vurder å kjøpe Vapochill, eller underklokk den. Lenke til kommentar
Lozip Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Jeg tror du bare har satt på kjølern feil vei eller glemt kjølepasta. Man kommer ikke opp i 90 grader hvis man har på for mye kjølepasta. Jeg hadde en maskin som jeg smørte inn hele cpu'n med kjølepasta ... Vet egentlig ikke hvorfor ? Det var en duron 1000 ghz. Den lå på rundt 35 grader :smile: Det kan også hende at prosessoren din er feilprodusert? - Lozip - Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå