Ueland Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Heisann, Er det noen smarte sjeler her som kan bekrefte/avkrefte hvilken gruppe man havner i ved opptak til høyere utdanning når man har tatt GK, VK1, Fagbrev og VK2 allmennfaglig påbygg? Med det tenker jeg på om man havner i primærvitnemålsgruppen eller ikke. Til informasjon er jeg nå 19 år og driver på med Allmennfaglig Påbygg i år og har fullt utdanningsløpet uten å tatt noen fag om igjen. Endret 12. november 2005 av Ueland Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Jeg har tatt AP, jeg har primærvitnemål... Eneste måte å få sekundær er hvis du stryker i noe fag, og tar det opp igjen, finnes ingen annen måte å få sekundærvitnemål mener jeg... Endret 12. november 2005 av King_mephisto Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Bruker man over 3 studieår på å få karakterene sine havner man i ordinær-kvoten. Ueland havner i primær siden han går 3 år på skole, og seff ikke stryker i noe Jeg har gjort det samme som deg, bare ikke tatt fagbrev (var ferdig for halvannet år siden). Så tok jeg fysikk og matematikk som privatist i vår (2FY, 3MX). Dette gjorde at jeg havnet i ordinær-kvoten. Dog lå jeg også i primær-kvoten med karakterene jeg hadde før 2FY og 3MX (jeg hadde jo vitnemål da, men manglet fysikk og matte for å komme inn). Fikk selvsagt ikke fordypningspoengene for 3MX (heller ikke realfagspoengene) i primærkvoten, men fikk de i ordinær. Hvis du skal ta 2FY og 3MX (for å komme inn på diverse linjer), så kan det være lurt å ta fagene dette studieåret. Det blir hardt (spes. 3MX), men da kan du begynne å studere til høsten igjen hvis du vil (ellers går det bort ett år ekstra til å ta fysikk og matte). Føler det ble litt rotete, men satser på du forstår. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå