mck Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Hei jeg har en VW Polo 6N, 99-modell, som jeg vil øke effekten i. Den har gått 70 000km og er kjørt av min mor siden de første kilometerne. Er det muligheter for å øke effekten fra dens 60 hk. Budsjett, helst noe til under 20k Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Med chip og filter så kan du nok lure frem 75hk, enda mer kvassere kam men det koster Lenke til kommentar
Audi247 Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 -Chip -Kvassere kam -Effektannlegg -Luft filter -Frese toppen hmmm, finner ikke på mer til under 20k... Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Mitt råd: Kast ut overflødig vekt i stedet for å kaste bort penger på å trimme noe så smått, spar det heller til din neste bil. Lenke til kommentar
mck Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Mitt råd: Kast ut overflødig vekt i stedet for å kaste bort penger på å trimme noe så smått, spar det heller til din neste bil. 5145646[/snapback] Kaste ut overflødig vekt? Som hva da? Da er kanskje ikke du så fan av det jeg akkurat har lagt ut om anleggda Veier jo litt det også, hehe Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 hvor mye koster en turbo da?? PS. fett annlegg det der Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Vil da ikke tjene noe på og investere i et effekt-anlegg når motoren gir så liten effekt fra før av? Lenke til kommentar
dreadful Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Hvis du skal gjøre noe som gir merbart utslag så må du nok gjøre litt drastiske inngrep i motoren. Tvangsmating er et alternativ. Men face it, du har en 60 hk motor, det vil aldri flytte på seg. Så hvorfor ikke bare slenge på en fetere potte og filter, dermed får du en penere lyd å gi deg med det. Etter min mening er det litt bortkastet å chiptrimme, kvasskamme osv på denne bilen du har her. Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Det du kunne ha gjort er å kjøpt en turbomotor som ikke hadde gått sålangt, og sette den inn selv. Og deretter forsterka bremser osv. Men det krever jo endel kunnskap, utstyr og penger ikke minst. Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Du tjener ikke noe på å trimme denne motoren, annet enn å kaste ut overflødig vekt som tidligere nevnt. Støydemping, bakseter, tepper osv. Men det er ikke så årleit i en bruksbil. Bytt til en motor med bedre potensiale så... Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Mitt råd: Kast ut overflødig vekt i stedet for å kaste bort penger på å trimme noe så smått, spar det heller til din neste bil. 5145646[/snapback] Kaste ut overflødig vekt? Som hva da? Da er kanskje ikke du så fan av det jeg akkurat har lagt ut om anleggda Veier jo litt det også, hehe 5155372[/snapback] Overflødig vekt er jo alt at deler på bilen din som ikke påvirker sikkerheten i noen grad. Bakseter, polstring i dørene, reservehjul osv osv... Men siden vi skal være realistiske her er jo ikke dette noe som er særlig gjennomførbart. I min bil solgte jeg basskassa mi og kvitta meg med endel kilo, samtidig bytta jeg til noen gromme høyttalere inni kupéen i stedet. Vet ikke hva du foretrekker, men for meg ga fire 6,5" høyttalere mer enn nok bass for min smak. Hvis du skal fylle bilen med tungt stereoutstyr, for så å trimme den, så ender du jo i praksis opp med å bruke masse penger og ende opp omtrent der bilen var orginal ytelsesmessig. Lenke til kommentar
kimman Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 hvor mye koster en turbo da?? 5159946[/snapback] En turbosett koster vanlig rundt 20-30.000 kr.. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Pluss oppgradering av understell, pluss bremser, pluss godkjenning, pluss avgifter på ekstra hester, pluss forsikring. Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Enig at det egentlig ikke er noen vits i og gjøre noen ekstreme forbedringer på det utgangspunktet du har. Men du kan jo sette inn ny motor som er bedre osv. Men det krever endel kunnskap osv. Ville heller kjøpt effektanlegg og et K&N filter og thats it. Kanskje noen råe felger også Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 lemp nedi en 1.8t så er du ferdig med det. då har du å ta av når det gjelder trimming. men det krever sitt då Lenke til kommentar
RBXtremos Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Først må du si meg hva du har tenkt å gjøre med bilen? Det er mye man kan gjøre med en bil, men kommer an på hva du skal bruke den til Har du bare lyst til å øke effekt? Ha en bil som takler ditt'n og datt'n..? Vel, hvor mange hester er det i den nå? Hvor tung er den? Hva mer kommer du til å sette på den? Hvor lenge skal du ha den? Lenke til kommentar
Xsess Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Med denne bilen med denne motoren har det ingen hensikt å legge 20000 i trimming. Hadde du orginalt hatt 200hk og lagt 20000kr i trimming ville de kronene gitt deg mye mer hester enn de vil med dine 60 som utgangspunkt, det kan hende du får 75 totalt med 20000kr, mens en bil med 200hk kan få 240-245... Mitt råd, bruk mer på anlegget Lenke til kommentar
F(r)iend Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) hvor mye koster en turbo da?? 5159946[/snapback] En turbosett koster vanlig rundt 20-30.000 kr.. 5224492[/snapback] på en bedrift i tromsø monterer de et sett med biturbo til 17'000,- d ekke en dom pris.. Endret 15. februar 2006 av F(r)iend Lenke til kommentar
voüshvaggi fyrsten Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 det er fordi tromsø og nord norge generelt er en bra plass Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Gjør som dem andre sier. Sett på et effektanlegg som er lagd for din bil. koster rundt 2-3000,- og sett på et åpent filter. Det andre alternativet er å bygge effektanlegg selv. En kammerat av meg har 99 golf tror jeg... (golf 3) Da tok han vekk den midterste potta og satte inn et rakt rør og en svær brødloff potte (4" utblås!!). Ble gromlyd det. Siden det var 2"std fra frabrikken bygget han videre på det... så det passet veldig greit.... Ikke bruk altfor mye penger til anlegg men sånn at du har noe som gir god lyd fra seg. Resten av pengene sparer du til nybil eller noe annet nyttig. Skal du likevel ha noen flere hester ville jeg gått for en litt kvassere kamaksel. Skal man ha litt til så går en for grenrør til eksosen. Chipping blir bare dyrt og unødvendig da det er dyrt og gir lite. Har du derimot en diesel motor så blir det no annet men på bensin motor er det ikke vits... www.enem.se har kamaksler (meny til høyre). Tror du skal gå for sportsteg 2. send en mail til dem og spørr. Endret 7. januar 2006 av CorVette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå