foglest Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Hei. Jeg har programmert nå i ca. 1 time. Men får ikke kompilert programmet mitt, noen som ser hvorfor? //Comment#include <iostream> #include <string> using namespace std; int main () { string user_name; cout <<"Please enter your first name: "; cin >> user_name; cout <<'\n'; cout <<"Hello "; cout << user_name; cout << " . You have now been hacked:)\n" system "pause"; return 0; } Lenke til kommentar
racin Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Sjekk linje 15 og 16 cout << " . You have now been hacked:)\n"; system ("pause"); Lenke til kommentar
foglest Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 Kan du forklare litt mer, for jeg forsto ikke helt poenget? Hvis det var bare at jeg måtte avslutte med semikolon på linje 15, og legge til parantes på linje 16, så var altså ikke det nok :/ Kan du se noe annet? Legger til endringene her: //Første programmet mitt#include <iostream> #include <string> using namespace std; int main () { string user_name; cout <<"Please enter your first name: "; cin >> user_name; cout <<'\n'; cout <<"Hello "; cout << user_name; cout << ". You have now been hacked:) \n"; system ("pause"); return 0; } Lenke til kommentar
willbend Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Jeg tror ikke det er riktig å bruke string, prøv med char[100] i steden. Lenke til kommentar
foglest Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 //Første programmet mitt #include <iostream> #include <char[100]> using namespace std; int main () { char[100] user_name; cout <<"Please enter your first name: "; cin >> user_name; cout <<'\n'; cout <<"Hello "; cout << user_name; cout << ". You have now been hacked:) \n"; system ("pause"); return 0; } Dette hjalp ikke iallefall? Lenke til kommentar
foglest Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 Feil med programmet som kjører det.. sorry at jeg brydde dere med en umulig oppgave:p det virka fint sånn det var Lenke til kommentar
willbend Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Jeg glemte at du ikke har programmert c++ så lenge, du må skrive char user_name[100]; Også må du ikke skrive #include <char[100]> bare ta den vekk. Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 bruk string user_name; i stedet for char-arrayer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå