trrunde Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Prøver å bruke denne koden: $filer=scandir($dir); $antall=count($filer)-1; for ($i = 2; $i <= $antall; $i++){ if(is_dir($filer[$i])){ echo $filer[$i] . "<br>"; //Mappe $Mapper[]=$filer[$i]; } } Men den vil ikke skrive ut noen ting i det hele tatt, fordi om jeg har to mapper i $dir Lenke til kommentar
???????? Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Dersom du kjører PHP versjon 5 så skal den koden fungere den. Så lenge du ikke poster hele scriptet ditt er det ikke lett å si hva problemet er, men min beste gjettning er at $dir variabelen ikke refererer til mappen selve scriptet ligger i? Hvis det er tilfellet, forsøk å bytte ut is_dir($filer[$i])) med is_dir($dir."/".$filer[$i])) Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Kjører php 5.05 så trodde også at den skulle virke hele scriptet ser slik ut: Bilde galleri <br> <? function directory($dir) { $filer=scandir($dir); $antall=count($filer)-1; for ($i = 2; $i <= $antall; $i++){ if(is_dir($filer[$i])){ echo $filer[$i] . "<br>"; //Mappe $Mapper[]=$filer[$i]; } } if(count($Mapper)==0){ $Mapper="Fant ingen galleri"; } return $Mapper; } $Album=directory('bilder/galleri'); print_r($Album); ?> Endret 12. november 2005 av trrunde Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 Fant ut av det, når jeg sjekket om det var en mappe hadde jeg glemt å skrive inn hele adressen, det skulle være is_dir($dir . "/" . $filer[$i]), når jeg endret det funket alt helt bra :-) Lenke til kommentar
???????? Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Fant ut av det, når jeg sjekket om det var en mappe hadde jeg glemt å skrive inn hele adressen, det skulle være is_dir($dir . "/" . $filer[$i]), når jeg endret det funket alt helt bra :-) Var det ikke akuratt dette jeg skrev til deg? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 ser det nå ja, leste bare det øverste der det sto at det skulle virke hvis jeg hadde php5 men det var det du skrev ja, må begynne å lese svarene jeg får litt mer nøye fra nå av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå