Gå til innhold

Alkohol - verdt et forsøk?

Dorian Gray

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om ein leiter etter grunner til å ikkje drikke seg sørpe full - berre hold deg edru på ein fest, så ser du akkurat kor mykje dumt du seier og gjer.

Rette ræva som feis der eller? :p

Alle sier at det er negativt at dine sosiale hemninger blir nedbrutt, dette kan være positivt også. Om du har i bakhodet at du må oppføre deg ordentlig, så kanskje du tør å snakke med den jenta du ellers ikke tør snakke med? Alkohol har både positive og negative sider, start å drikke moderate mengder så skal du fint klare å kontrollere alle de negative sidene, hvis du ønsker da.

Endret av citric
Lenke til kommentar

For å ta et seriøst svar(sikkert ikke det første):

Dersom du ikke har lyst å drikke ikke drikk.

Jeg kan også bekrefte at man ofte har det uhyre gøy når man drikker.

Og som et resultat av dette har du det ikke fullt så gøy dagen etter.

Skal du drikke bør du finne noe du liker, ikke drikk for å drikke, drikk fordi du synes det smaker godt. Ikke alle som liker øl med en gang.

Ikke drikk for mye første gangen, drikk med måte og ikke glem å spise.

Lenke til kommentar
Dette gikk selvfølgelig ikke helt bra, 3 sixpacks rant ned fra 11 til 12, og klokka 1 var jeg ferdig spydd og klar for senga :/ lite mat samt at du prøver å "ta igjen" resten av festen er dårlig kombinasjon!

Drakk du 18 øl på 1 time? :dontgetit:

5170588[/snapback]

Nei, det tviler jeg sterkt på.

Om det var 33 cl flasker vanlig pils vi snakker om, er det 6 liter med øl, og med 4,5 volumprosent alkohol tilsvarer det 2,7 dl ren alkohol. Det er like mye alkohol som i ei helflaske (0,7 liter) vodka. Nok til over 4 i promille om det inntas på en time, og rett og slett livsfarlig.

Tommelfingerregelen er at promillen = (antall 33 cl øl x 12)/kroppsvæsken. Om vi går ut fra en vekt på litt over 70 kilo og at kroppsvæsken normalt utgjør 68% av vekten hos en gutt, har han altså ca 50 kilo væske i kroppen. Da blir promillen (18 øl x 12)/50 = 4,32 promille.

Da er man ikke "klar for senga" en time senere, da er man klar for legevakten.

En bartender i Vikersund innrømmer at han skjenket mer enn en helflaske tequila til en mann på halvannen time. Kunden fikk 4,8 i promille og døde. Da rettssaken mot servitøren startet i Eiker, Modum og Sigdal tingrett i dag, erkjente han straffskyld etter tiltalen, melder Drammens Tidendes nettutgave.

17. mai 2003 ble mannen i 30-årene skjenket minst 19 tequila-shots av servitøren - på bare halvannen time. Senere falt han i koma. Ved ankomst til Sykehuset Buskerud hadde han 4,8 i promille, og mannen døde av skadene noen dager senere.

Det finnes mennesker som kan drikke så mye alkohol, men ikke på en time, og de tilbringer neppe dagen med å skrive innlegg her på forumet...

So jeg sa til trådstarter off line, folk som skryter på seg en kasse øl eller mer på en fest kan du trygt ignorere. Selv om det er sant er det ikke et eksempel til etterfølgelse.

Geir :)

Lenke til kommentar
Ikke drikk! Man kan så absolutt ha det artig uten alkohol!

5185695[/snapback]

Så du mener de som drikker aldri har det artig? (satt på spissen) Det har jo med anledningen. Er du på fest, så er du på fest. Det kjedeligste som finnes må jo være å sitte i krok å se på at folk fester..

5188743[/snapback]

Enig der. Men det spørs litt... Jeg har vært edru på fester både hvor jeg har blitt sittende passiv (ikke nødvendigvis i en krog) og sett på, og der hvor jeg har blitt med på festen (uten å drikke). Så det kan gå begge veier. Det som avgjør mest er hvem man kjenner som er der. Desto flere kjente, desto bedre for deg.

Det virker for meg som om at nesten alle som ikke har drukket/ikke vil drikke/ikke er gamle nok, sier at alkohol er noe dritt - styr unna. Hvordan vet de det? De har jo ikke prøvd.

Lenke til kommentar
Ikke drikk! Man kan så absolutt ha det artig uten alkohol!

5185695[/snapback]

Så du mener de som drikker aldri har det artig? (satt på spissen) Det har jo med anledningen. Er du på fest, så er du på fest. Det kjedeligste som finnes må jo være å sitte i krok å se på at folk fester..

5188743[/snapback]

Jeg tror det er ganske klart at det ikke er det han mener. Det han mener er at man ikke MÅ drikke for å ha det moro, og med tanke på alle skadene og potensielle farene med alkohol, vil det derfor være bedre å ikke drikke alkohol.

Lenke til kommentar

Det skal som regel rimelig mye alkohol til før man mister kontroll. Selv har jeg aldri greid å drikke meg så drita at jeg har enten fått black-out eller mistet fullstendig kontrollen. For en gutt er ikke 6 pils fordelt på en fest mer enn at man drikker den og kanskje blir litt brisen. Det er alt.

Lenke til kommentar
Det skal som regel rimelig mye alkohol til før man mister kontroll. Selv har jeg aldri greid å drikke meg så drita at jeg har enten fått black-out eller mistet fullstendig kontrollen. For en gutt er ikke 6 pils fordelt på en fest mer enn at man drikker den og kanskje blir litt brisen. Det er alt.

5188938[/snapback]

Men det lønner seg nok å ta det med ro første gangen likevel. Jeg merket det surret rundt i huet etter en six-pack med øl og under en halv dl med sprit en av de første gangene jeg drakk. Hadde også mange rare tanker, skjønte at hjernen drev og tullet med meg, men likevel føles det litt rart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...