applemania Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Jeg synes i hvert fall du skal prøve. Hvis ikke det er noe for deg, så driter du i det. Jeg skjønner ikke hvordan noen IKKE kan drikke.. er jo så deilig å være brisen. Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Er vel noen som har andre verdier her i livet. Har ikke vært dritings på nesten et år jeg. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Alkohol er kun verdt det når det kommer til å drukne følelsene.. holde de litt på avstand.... skulle ønske eg kunne være drita hele tiden.. då hadde alt liksom vært så ja.. enkelt.. og jentene hadde vært mer åpne og mindre kryptisk.. alt e i klar tekst då. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 hvis du har problmer med å få ned alkoholen fordi dere syntes det smaker dritt, vil jeg anbefale: vodka+redbull. smaker dritgodt å kan drikke det som vann. 5147958[/snapback] har ikke noen problemer å få d ned...men det må være ultimate drikken da Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Alkohol har aldri hjulpet meg med å møte drømmedama, bare knull jeg knapt husker noe av. Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Alkohol har aldri hjulpet meg med å møte drømmedama, bare knull jeg knapt husker noe av. 5148368[/snapback] Er ikke det poenget med alkohol da? Noe jeg har gått glipp av? Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Gjør det hvis du vil, ikke fordi folk her mener du burde. Lenke til kommentar
wilai Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 trudd alle har prøvd alkohol når dei var ca 14-16 år Lenke til kommentar
nerval Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Takker. Begrensinger er bra å ha. Selvom vedkommende selv har minimalt med hemninger. Kort sagt. Ta litt, smak på litt forskjellig, men husk. Sprit og øl blir krøll, øl og sprit går fint. Den der har jeg skada meg på. 5144264[/snapback] pfft.. godt og blandet er kos.. aldrig blitt dårlig av det jeg ihvertfall Lenke til kommentar
Feh Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Eneste blandingene av alkohol jeg noensinne har tålt er øl og vin, uansett hvem som kommer først. Spørs litt på dagsformen hvilke blandinger man tåler tror jeg. Synes steffyboy kunne komme med en post her snart? Vil du drikke, eller vil du drikke bare fordi du er 18? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) God dag. Noen av dere kjenner meg, andre gjør ikke det. Jeg heter Stefan. Jeg drikker ikke, røyker ikke, snuser ikke, bruker ikke noen form for narkotika og sniffer ikke tusjene mine. Hvorfor ikke? Det vet jeg ikke helt. Jeg fyller 18 den 27. november. Da får jeg beskjed av Kongeriket Norge at jeg er moden nok til å drikke alkohol. Jeg antar at jeg vil motta alkohol i gave av venner/kusiner/fettere, og det ville jo vært meget kjipt om jeg bare tømte innholdet i vasken. Jeg har fått høre av mange at det er veldig bra at jeg ikke drikker, men de drikker jo selv, så hva vet de? Derfor er dilemmaet; burde jeg begynne å drikke på 18-årsdagen? Kan det virkelig kalles en prinsippsak, når jeg ikke vet selv hvorfor jeg ikke drikker? Kanskje dette vil gjøre meg mer sosial (noe jeg absolutt ikke er nå), og få meg på fester, slik at jeg kanskje kan møte ei spesiell jente? Jeg spør derfor de jeg stoler på, nemlig Norges Nerder®; skal jeg begynne å drikke alkohol? 5143843[/snapback] Vel, dette er personlig greie. Du bør ikke drikke fordi andre sier du skal gjøre det og iallfall ikke gjøre det i tro om at du blir mer sosial (45% av mannlige alkoholikere har sosialfobi). Så for å komme med en kort svar: Nei, ikke begyn å drikke alkohol. Du tjener ikke en drit på det. Hvorfor: - Alkohol er en gift, ergo den skader kroppen din - Alkohol koster penger, penger du kan bruke på noe mer konstruktivt - Det er lett å benytte alkohol for å komme vekk fra problemer - Alkohol gjør at man lettere gjør dårlige ting. Det er en kjennsgjering at fyll medfører vold, bråk, ulykker og kriminalitet. Dessuten, hvilke positive ting kommer med alkohol? Til dere som påstår man blir sosial av alkohol: Hvorfor mener dere dette? Endret 13. november 2005 av Ernie Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Jeg slapper av.. når jeg drikker litt.. har lettere for å komme i kontakt med folk.. spes. jenter.. Selv om det ikke hjelper da.. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 *snip* 5147529[/snapback] Utsagn som at man blir mer sosial av alkohol er direkte provoserende og håpløst tåpelig. Alkohol har og vil aldri noen sinne hjelpe noe som helst på det sosiale. Det som skjer er at man slipper seg mer løs der og da, man får ingen særlig erfaring fra det, noe som er vitalt for å bli bedre sosial. Så hvis det hjelper deg å bli mer sosial så hjelper det deg definitivt ubestritt til å bli en bedre seriemorder og voldtektsforbryter. Kan gjenta det jeg skrev i forige innlegg: 45% av de mannlige alkoholikerene har sosiale problemer og har selvmedisinert seg med alkohol ... Skal man bli mer sosial så finnes det bare 2 korrekte måter å gjøre det på. Antidepresiva/"lykkepiller" og kognitiv terapi. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 trudd alle har prøvd alkohol når dei var ca 14-16 år 5148472[/snapback] Nei. Jeg er 16 om en uke og jeg har aldri drukket. har ikke tenkt å gjøre det før jeg er 18 heller. Til trådstarter: Drikk hvis du føler behov for det. Ikke drikk fordi alle andre gjør det! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Skal man bli mer sosial så finnes det bare 2 korrekte måter å gjøre det på. Antidepresiva/"lykkepiller" og kognitiv terapi. 5149767[/snapback] Du fordømmer alkohol men anbefaler bruk av omstridte medisiner (jeg kan strengt tatt ikke se hvordan lykkepiller kan gjøre at nen blir mer sosial). Men du har rett i at alkohol i svært liten grad gjør en mere sosial. Man blir mer sosial NÅR man drikker, men det gir ingen varig effekt. Men, den tiden alkoholen har en sosialfremmende effekt så kan man få nye venner/bekjennte. Så en ensidig fordømmelse av alkohol er jeg ikke med på Lenke til kommentar
ttd Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Noen ganger ser jeg absolutt ikke problemet i å prøve noe bare fordi alle andre gjør det. Test alkohol. Man kjenner som regel både seg selv og kompisene sine bedre etter å ha vært full en gang eller to. Dette gjelder sikkert også for droger og andre ulovlige substanser, men jeg greier meg en stund til på rusen av alkohyler. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Jeg liker den lette rusen jeg får etter f.eks noen glass JD. Jeg liker smaken av en god kald øl, et forfriskende glass White Russian eller whiskey/bourbon og den søte varmen fra en god vin. Derfor drikker jeg alkohol. Å drikke meg full er ikke min greie. Vil anbefale Steffy å la alkoholdebuten være et glass vin eller to i sammenheng med et godt måltid. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Skal man bli mer sosial så finnes det bare 2 korrekte måter å gjøre det på. Antidepresiva/"lykkepiller" og kognitiv terapi. 5149767[/snapback] Du fordømmer alkohol men anbefaler bruk av omstridte medisiner (jeg kan strengt tatt ikke se hvordan lykkepiller kan gjøre at nen blir mer sosial). 5149807[/snapback] Kan du utdype hva du mener her? Leger og psykologer benytter begge deler til behandling av sosialfobi/sosial angst. Jeg påstår ikke at man skal gi "lykkepiller" til gud og hvermann fordi man føler man skal bli mer sosial. Piller bruker man bare i svært alvorlige tilfeller og da gjerne sammen med kognitiv terapi. Edit: At jeg sitter og fordømmer alkohol har sammenheng med at jeg har tendenser til alkoholiker. Starter jeg å drikke har jeg overhode ingen kontroll. Kort sagt ser jeg ingen positiv side ved alkohol. Endret 13. november 2005 av Ernie Lenke til kommentar
jostein_ Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 drikk i vei! alkohol har vel aldri skadet noen? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 *snip* 5147529[/snapback] Utsagn som at man blir mer sosial av alkohol er direkte provoserende og håpløst tåpelig. Alkohol har og vil aldri noen sinne hjelpe noe som helst på det sosiale. Det som skjer er at man slipper seg mer løs der og da, man får ingen særlig erfaring fra det, noe som er vitalt for å bli bedre sosial. Så hvis det hjelper deg å bli mer sosial så hjelper det deg definitivt ubestritt til å bli en bedre seriemorder og voldtektsforbryter. Kan gjenta det jeg skrev i forige innlegg: 45% av de mannlige alkoholikerene har sosiale problemer og har selvmedisinert seg med alkohol ... Skal man bli mer sosial så finnes det bare 2 korrekte måter å gjøre det på. Antidepresiva/"lykkepiller" og kognitiv terapi. 5149767[/snapback] Vel. Jeg kan ikke annet enn å si meg uenig i det der. Dra ut på byen. Stikk inn på et utested. Vrimler det av "seriemorder og voldtekstforbryter" der inne kanskje? Neppe. Men folk som er der for å ha det gøy. Det er helt klinkende klart at ting blir mer moro når man er full. Andidepresiva og kognotiv terapi for å få mer sosial erfaring? Hva faen skal det hjelpe for? Eneste som hjeler til å bli mer sosial er å tilsøke steder hvor det finnes flere folk som også ønsker å være sosiale. Og alkohol er ofte et middel som gjør at man tør å slå seg mer løs, dømmekraft og redsel blir mindre og man snakker lettere med folk... Det er som med de fleste andre ting man skal bli flink til. Erfaring er som regel det eneste som hjelper. Arv og miljø har også noe å si. Også snakker du om alkoholikere? Når jeg stikker til en fest en fredagskveld og drikker meg dritings så er ikke det fordi jeg ønsker å selvmedisinere meg med alkohol fordi jeg har sosiale problemer? Det er fordi alkohol gjør meg enda lettere til sinns en ellers, humøret stiger og man finner på masse morsomme ting i fylla. Jeg sier ikke at alkohol er nødvendig for å bli "flinkere" sosialt. Eller at man ikke kan ha det gøy uten alkohol, men med ‰ i kroppen føler hvertfall JEG at ting blir mer moro. En annen ting er at jeg synes spesielt øl og vin smaker veldig godt i spesielle sammenhenger. Det går an å nyte alkohol fremfor å misbruke. føler det gikk litt OT her kanskje... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå