stigsen Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 hei, jeg formaterte en data med fdisk... så skal jeg installere windows millenium, når jeg starter opp maskinen med bootdisk og trykker "Start med CD-ROM" eller hva det står.. så fungerer ikke cdrommen.. Står "Not ready to read E:"... Får får ikke installert windows me på den:S prøve med en annen cdrom, men maskinen fant den ikke en gang.. hvordan kan jeg da installerer windows me på den?:S Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Etter fdisk,må du formatere og eventuelt partisjonere. Endret 12. november 2005 av ghbing Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Eller du kan laste ned en ny bootdisk med IDE CDrom Drivers Included,og se om det hjelper. Endret 12. november 2005 av ghbing Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Start opp PC og gå inn i BIOS-program for å se om CD'en finns der. Hvis ikke; bytt IDE-kabel. Lenke til kommentar
stigsen Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 har bootisk med IDE CDrom Drivers.. IDE kabelen er også byttet. cdromen fungeerte sist jeg brukte den :S noen andre ideer? fungerer det vist jeg tar harddisken å tar den inn i en annen data å installere win me? så tar den tilbake i den gamle pcen.. Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Vil ikke fungere om du dytter den i anna data, vel å merke at går når du har helt to prikk like pc'er, pga forskjellig chipset og CPU osv. ang formatering av diskene kan man jo bruke DOS og skriv format C: ? Bruke en oppstartsdiskett. Liker nå aldri WinME uansett jeg... skapt så mye problemer. Lenke til kommentar
stigsen Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 den er formatert og partisjonert Lenke til kommentar
stigsen Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 noen andre ideer? Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Først tester man om det funker med en annen CD-rom Så sjekker man ut den første på en annen PC Så kontrollerer vi BIOS og sjekker om den står oppført der Så resetter vi CMOS Så dobbeltsjekker vi at alle plugger står i riktig Dermed pusser vi CDen med tannkrem hvis alt over går i dass, kan du fornøyd konludere med at du har defekt kabel/hovedkort Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Da er det en ting som gjenstår; rette den feilen som har oppstått i registeret. Last ned registerfix og kjør det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå