DementedAlbino Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Skal ha bilen inn på verksted nå pga skade i front. Begge lyktene i front er knust, så disse må skiftes. Det jeg lurer på da er om det vil bli noe særlig dyrere og bytte til xenon lys framfor vanlige, og om dette i det hele tatt er mulig å gjøre. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Med mindre det går ann å skaffe orginale xenon lys til denne bilen med automatisk høydejustering eller uorginale som er E merket /m høydejustering så går det ikke ann. Du kan heller ikke kjøpe de xenon- konverteringsatsene til vanlige lykter som ligger ute på nettet, de er ulovlig. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 De selger jo konverteringssett på biltema også, er dette også noe som en bør styre unna? Jeg får høre med verkstedet hva det vil koste og om det er mulig å bytte til xeon på min bil. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Absolutt ja, styr unna disse også. Disse er ikke lovlige å montere i bilen. Dessuten er de vel heller ikke e godkjente.. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Men hva vil en xeon lykt koste i forhold til en vanlig lykt? Er dette mye dyrere, eller vil det kunne la seg gjøre å montere xeon og ikke vanlige siden de nå skal skiftes uansett. Har en lancer 96 modell om noen skulle lure. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Du kan sikkert bytte til et sånt kit som blir diskutert her: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t...ghlight=wannabe Men som sagt, ikke lovlig. Da får du isåfall bytte tilbake hver gang du blir stoppet og må ha bilen på visning. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Det har aldri eksistert orginale xenon lykter til Lancer, så du får heller kjøpe deg noen gode H4 pærer i stede. Kan Anbefale GE Megalight Plus og Philips Bluevison Lenke til kommentar
Ditchy Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Billig = ulovlig!! Lovlig = dyrt!! Lenke til kommentar
bgjestvang Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Billig = ulovlig!!Lovlig = dyrt!! 5151244[/snapback] Lenke til kommentar
bgjestvang Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Ønsker å bytte på Mercedes E-klasse 211 (ny type). Har fått opplyst at bare xenon-lykteinnsatsene koster nærmere 10.000 kr/ stk (gjelder bi-xenon). Samme del annonseres i USA til ca. 4.000 kr/stk. Noe fra skadebiler selges i Tyskland på e-bay, men dette er jeg skeptisk til. Det jeg er usikker på er høydereguleringsautomatikk. Mine lyskasterhus har allerede innebygget automatisk høyderegulering (kommer på når motoren tennes) og bilen har jo automatisk høyderegulering på bakakselen som standard. Likevel lurer jeg på om dette vil være tilstrekkelig. Kan vanskelig tenke meg at xenonlys skal være vaterregulert - da ville jo lysene peke oppover i nedoverbakke (og dermed blende motgående trafikk) og ned i bakken i oppoverbakke (og dermed gi dårligere lys enn normalt). Mine lyskasterhus er med innebygde linser og automatisk høyde Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) feilposting fjernet Endret 23. februar 2006 av Morten B Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå