Gå til innhold

SATA kontroller og Silicon Chip? + IDEtilSATA-cont

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her med et hovedkort uten støtte for SATA-disker. Skal senere kjøpe ny hardware og da blir hovedkort med SATA en selvfølge

Men til da tenkte jeg at jeg skulle kjøpe en satakontroller Slik

Jeg har en IDE disk fra før.. OG skal kjøpe en SATA.. Da må jeg jo ha en IDE til SATA converter

SLIK

Vil dette gå? Står at mange ikke fikk det til å virke pga at kontrolleren måtte ha Silicon-Chip.. Men Det virket som om det var når de gjorde det andre veien.. Altså fra SATA til IDE

Dette ble litt rotete.. Håper dere forstår.. Trenger litt hjelp jeg :p

*EDIT* Nå er det link til SATA-kontroller tror jeg

Endret av C00kie4fuN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
rota meg helt bort i rotet og svarte ikke på spørsmålet XD sry

5143875[/snapback]

Ojj.. linka feil... gikk litt fort i svingene

.. Jeg skal bruke SATA kontrolleren til den nye SATA disken min.. I tilleg skal jeg bruke IDE til SATA-konverteren til den gamle IDE-disken min...

Nå ble det litt klarere kanskje?

Lenke til kommentar

Asså kjøper du et nytt hovedkort som har støtte til sata så er det greit, men at du trenger ikke å kjøpe noe får å bruke ide disken, alle hovekd kort har 2 ide kanaler på seg. Så du trenger bare et kontroller kort til du kjøper nytt hovekort, og når du kjøper nytt hovedkort så støtter den både ide og sata.

Lenke til kommentar
Asså kjøper du et nytt hovedkort som har støtte til sata så er det greit, men at du trenger ikke å kjøpe noe får å bruke ide disken, alle hovekd kort har 2 ide kanaler på seg. Så du trenger bare et kontroller kort til du kjøper nytt hovekort, og når du kjøper nytt hovedkort så støtter den både ide og sata.

5143913[/snapback]

Hehe.. JA.. Men jeg er så lei av de svære IDE-kablene :hrm: Vet dette høres ut som et luksusproblem. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...