C00kie4fuN Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Jeg sitter her med et hovedkort uten støtte for SATA-disker. Skal senere kjøpe ny hardware og da blir hovedkort med SATA en selvfølge Men til da tenkte jeg at jeg skulle kjøpe en satakontroller Slik Jeg har en IDE disk fra før.. OG skal kjøpe en SATA.. Da må jeg jo ha en IDE til SATA converter SLIK Vil dette gå? Står at mange ikke fikk det til å virke pga at kontrolleren måtte ha Silicon-Chip.. Men Det virket som om det var når de gjorde det andre veien.. Altså fra SATA til IDE Dette ble litt rotete.. Håper dere forstår.. Trenger litt hjelp jeg *EDIT* Nå er det link til SATA-kontroller tror jeg Endret 13. november 2005 av C00kie4fuN Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Den første du linker til er vel ikkje ein sata kontroller. Og den andre du linker til meiner eg kan brukes kun fra ide til sata. Altso ikkje slik som du treng det. Kjøp heller ein av desse du. https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 (endret) rota meg helt bort i rotet og svarte ikke på spørsmålet XD sry Endret 12. november 2005 av SirAmp Lenke til kommentar
C00kie4fuN Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 rota meg helt bort i rotet og svarte ikke på spørsmålet XD sry 5143875[/snapback] Ojj.. linka feil... gikk litt fort i svingene .. Jeg skal bruke SATA kontrolleren til den nye SATA disken min.. I tilleg skal jeg bruke IDE til SATA-konverteren til den gamle IDE-disken min... Nå ble det litt klarere kanskje? Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Asså kjøper du et nytt hovedkort som har støtte til sata så er det greit, men at du trenger ikke å kjøpe noe får å bruke ide disken, alle hovekd kort har 2 ide kanaler på seg. Så du trenger bare et kontroller kort til du kjøper nytt hovekort, og når du kjøper nytt hovedkort så støtter den både ide og sata. Lenke til kommentar
C00kie4fuN Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 Asså kjøper du et nytt hovedkort som har støtte til sata så er det greit, men at du trenger ikke å kjøpe noe får å bruke ide disken, alle hovekd kort har 2 ide kanaler på seg. Så du trenger bare et kontroller kort til du kjøper nytt hovekort, og når du kjøper nytt hovedkort så støtter den både ide og sata. 5143913[/snapback] Hehe.. JA.. Men jeg er så lei av de svære IDE-kablene Vet dette høres ut som et luksusproblem. Lenke til kommentar
C00kie4fuN Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 Men vil dette gå ellr? Vil jeg kunne bruke en IDE og en SATA disk på kontrolleren hvis IDE disken får en "IDE-til-SATA-converter" ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Du linker til dette: Abit SATA til IDE konverter (bruk ATA disk på SATA kontroller) Men du har jo ikke SATA kontroller? Har du et HK uten SATA og ønsker å bruke SATA disker så trenger du en PCI SATA kontroller. http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10212 Lenke til kommentar
C00kie4fuN Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 Du linker til dette: Abit SATA til IDE konverter (bruk ATA disk på SATA kontroller)Men du har jo ikke SATA kontroller? Har du et HK uten SATA og ønsker å bruke SATA disker så trenger du en PCI SATA kontroller. http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10212 5144888[/snapback] Jeg har satt et forslag til Sata-kontroller på første post Ikke les så fort vettu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå