hyp3z Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Tenker litt på et rimelig Media Center 2005 kompatibelt oppsett her. Hvordan ser dette ut, vil jeg støte på noen problemer med å kjøre MC på denne maskinen? AMD Sempron 2600+ sokkel 754 Hiper Media Center kabinett Labtec Labtec Wireless Desktop Edge MSI K8MM-V NoName DDR400 512 MB Samsung SpinPoint P120 200 GB S-ATA Sapphire Theatrix Theatre 550 Pro SMC EZ Connect 108 Mbps PCI Microsoft Media Center Remote NEC ND-6650 dvd-brenner Slimline Hiper Media Center Endret 12. november 2005 av hyp3z Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Du burde muligens ha 1Gb ram, men det skal vel gå med 512.. Du må bare huske på at du må skjære av "platene" på pci kortene.. er vel bare "low profile" ser det ut som Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Du burde muligens ha 1Gb ram, men det skal vel gå med 512.. Du må bare huske på at du må skjære av "platene" på pci kortene.. er vel bare "low profile" ser det ut som 5143685[/snapback] Det er ikke low-profile, men et Riser-kort slik at kortene vinkles vannrett istedetfor vertikalt. Se vedlagt bilde. Står litt mer om det kabinettet hos Tom's Hardware: http://www.tomshardware.com/howto/20050614...ter_pcs-03.html Koster snaue 800 kroner med PSU.. Endret 12. november 2005 av hyp3z Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Er litt ny på dette, men er det slik at Microsoft Media Center 2005 ikke er laget for å surfe? Jeg kunne gjerne tenkt meg en pc som fungerer som et media senter med fjernkontrol, men også mulighet til å surfe med tastatur mus når det trengs. Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 Er litt ny på dette, men er det slik at Microsoft Media Center 2005 ikke er laget for å surfe? Jeg kunne gjerne tenkt meg en pc som fungerer som et media senter med fjernkontrol, men også mulighet til å surfe med tastatur mus når det trengs. 5143833[/snapback] Det kan du fint gjøre med Microsoft Media Center 2005. Det går an å kjøpe originalt Media Center 2005 tastatur og fjernkontroll fra de fleste webshoppene i landet. Jeg kjøper kun fjernkontrollen original, og heller et billig trådløst tastatur som kan søles på og mistes mye i bakken, siden denne maskinen primært kun skal bruke den til video - ikke surfing. Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Er det noen vits for meg å kjøpe dual tuner når jeg kun har et dårlig inneantenne-signal? Må man ha noe spesielt tv-kort for å evt. bruke parabol-signal? Lenke til kommentar
majesticno Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Gadd ikke sjekke kompabilitetslista til Microsoft for MCE (det er linker til den flere steder på forumet), men det er viktig at tunerkortet støttes og at du har skjermkort av nyere ATI eller Nvidia type. Jeg rota bort mye tid på et gammelt Geforce 2 MX440 (skulle være gjenbruk av utstyr). Oppgraderte heller spill PCen og brukte det gamle Radeon 9600 og da fikk jeg tv-bilde. Radeon 9800 er MS minstekrav for avspilling av HDTV oppløsning i MCE. Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Skjermkortet er kompatibelt med MCE, så det skulle være greit. Men det jeg lurer på er om man bør investere i et dual-tuner kort med en gang eller om det er smertefritt å kombinere to tv-kort av forskjellig fabrikat? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå