Gå til innhold

for ikke Norton antivirus til og slette virus:(

Anbefalte innlegg

jeg har et problem.

vær gang jeg kjører Norton antivirus og det f.esk finner 5 virus så får jeg det ikke til og slette virusene.. jeg tar liksom på slett og Norotn akl liksom slette de, men det slettes da ingen virus..

så det står at den har funnet 5 virus f.eks, og 0 har blitt slettet..

noen som vet hva jeg mener??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
trodde Norton var et sånn pro antivirusprogram jeg..  :cool:

men skal laste ned avast etterpå..

men er det gratis?

5143964[/snapback]

Avast er gratis ja. Norton er ikke mye pro. Jeg vet i hvert fall ikke om noe dårligere AV.

5143979[/snapback]

kjører virusscan med avast nå:p men fant ut at den kjørte automatisk søk når jeg slo på datan.

er det alltid sånn?? er jo egentlig bare bra det igrunn :cool:

Lenke til kommentar

det er bullshit å si at ikke Norton er noe tess... den er noe av det beste som er per idag med hensyn til å finne virus... det er noen downsides ved programmetsom med mye annet... men ikke kom her og si at et gratisprogram overgår Norton...

jeg har et problem.

vær gang jeg kjører Norton antivirus og det f.esk finner 5 virus så får jeg det ikke til og slette virusene.. jeg tar liksom på slett og Norotn akl liksom slette de, men det slettes da ingen virus..

Start maskinen din i sikkerhetsmodus (trykk F8 under oppstart av maskinen) og kjør NAV da.. da får du fjernet virusene....

Lenke til kommentar
det er bullshit å si at ikke Norton er noe tess... den er noe av det beste som er per idag med hensyn til å finne virus... det er noen downsides ved programmetsom med mye annet... men ikke kom her og si at et gratisprogram overgår Norton...

jeg har et problem.

Start maskinen din i sikkerhetsmodus (trykk F8 under oppstart av maskinen) og kjør NAV da.. da får du fjernet virusene....

5145186[/snapback]

Vel ! når det kommer til til worms, trojaner og annen malware så er Norton rett og slett et dårlig verktøy.....

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Det er bare tull å si at Norton er dårlig. Norton er helt greit, og sannsynligvis bedre enn alle gratisprogrammene.

Men det er noen virus som ikke lar seg slette uten videre med et standard virusprogram. Dvs: De lar seg slette, men de installerer seg igjen fra ei godt skjult fil eller via ei tilsynelatende ufarlig fil som henter viruset fra nettet. Prøv først med Norton (eller det du bruker nå, on du har slettet Norton) fra sikkermodus. Går det fortsatt ikke, finner du navnet på viruset i loggen og søker etter kur på nettet. Vær tålmodig. Du klarer det tilslutt.

Men det er klart: Det kan hende det er raskere å tømme hele PCen og starte på nytt. Det får du vurdere ut fra hva du evt mister, og ut fra hvor lenge det er siden siste totale opprenskning. Jeg rensker totalt ca to ganger i året.

Lenke til kommentar
Vel ! når det kommer til til worms, trojaner og annen malware så er Norton rett og slett et dårlig verktøy.....

5145327[/snapback]

det er jo ikke mange antivirus-programmer som tar alt av slik..

5145346[/snapback]

Nettopp, der ligger Norton sin svakhet... ;)

Som ren AV-prog. er Norton kurant, dog bruker litt for mye ressurser..

Største problemet i dag er Worms, trojaner osv. relativt lite virus å se, merkelig nok.

Lenke til kommentar

klikk på start - kjør -og skriv msconfig i vindue...så kommer det ett nytt vindue opp og så klikker du på BOOT INI og setter ett kryss på safeboot...så restarter du maskinen og kan sletter dine virus... bare kjør northon som vanlig og det skal gå..

.for a komme tilbake til vanlig oppstart igjen skriver du msconfig igjen i kjør og haker av normal startup og så restarter du igjen maskinen og alt er som vanlig

dette vindue kommer opp når du skriver msconfig i kjør

post-69163-1132060248_thumb.jpg

Endret av LWSR54
Lenke til kommentar
klikk på start - kjør -og skriv  msconfig  i vindue...så kommer det ett nytt vindue opp og så klikker du på BOOT INI og setter ett kryss på safeboot...så restarter du maskinen og kan sletter dine virus...  bare kjør northon som vanlig og det skal gå..

.for a komme tilbake til vanlig oppstart igjen skriver du msconfig igjen i kjør  og haker av normal startup og så restarter du igjen maskinen og alt er som vanlig

dette vindue kommer opp når du skriver msconfig i kjør

takk for en konge bra forklaring!! :w00t: tenk om alle var som deg :thumbup::roll:

må få sjekket opp det der neste gang jeg møter på datan min igjen ;)

Lenke til kommentar

5145186[/snapback]

når skal jeg trykke F8? det kommer jo ikke akkurat opp noe så jeg får sjansen liksom..

5157297[/snapback]

du trykker F8 mens maskinen starter opp.. da får du opp en rekke valgmuligheter og velger der at maskinen skal starte i sikkerhetsmodus...

edit: du må jo restarte maskinen på nytt uansett... så det skulle være et phett hvilken måte du gjør det på...

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
hjalp det å slette dine virus ?

5193952[/snapback]

det funka bra det :thumbup:

men når jeg starter maskina i sikkerhetsmodus så blir liksom pcen litt føkka, akkurat som om den skulle vært fra -50tallet osv, men det er vel ikke farlig!?

men hva kommer det av??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...