vidarv Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Har laget en webside, (skal bytte domene etterhvert).. Har ikke gjort mye testing... Klarer du å fremprovosere feil? Fungerer alt som det skal? Noen Major tabber? link til siden: bursdagskalender.no Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 (endret) har du et brukernavn/passord som bare er for testing? hva er det egentlig du har laget på siden selv? ser jo det at designet er jo bar en template som du har lastet ned. Endret 12. november 2005 av vegis Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Han har jo selvsagt laget system bak siden da din tulling. Synes det så veldig bra ut. Alt funket fint, men dette kunne du endret litt på: 1. skrive nytt passord to ganger for å unngå skrivefeil. (Bytte passord-funskjonen) 2. Gjort "tilbake"-linken mye tydligere etter at man har skrevet inn e-mailen i registreringen osv. Ellers, så synes jeg systemet ditt funket fint. Bra jobbet! Endret 12. november 2005 av ett Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Genialt konsept! Åh gud, den der var KJEKK. Jeg fant ingen feil, men slenger meg på de til ett. Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 har du et brukernavn/passord som bare er for testing? hva er det egentlig du har laget på siden selv? ser jo det at designet er jo bar en template som du har lastet ned. 5143563[/snapback] Ang. template... Når du sier template regner jeg med at du tenker på "lastet ned et design og implementert det". Det har jeg IKKE gjort. Men bruker templates ja, men templaten har jeg laget selv... Den er kort fortalt en tabell med 9 ruter.. top, bunn, høyre venstre og midt... hjørnene er ubrukt... har tagger ala {top} {main} osv som blir byttet ut... en som jeg har laget selv.... De rammene som du ser går igjen i designet er en klasse som lager dynamiske rammer for meg slik at jeg slipper å knote med så mange gifbilder (hjørner og sider) når jeg vil endre størrelse og farge... Ting har en tendens til å spore litt av når man er i gang... det resulterte i et script PhpMyBorder (fant ikke noe mer kreativt navn i farta)... forøvrig... Det med passordet har dere rett i. å skrive passord 2 ganger er jo helt vanlig når man vil endre det... Men har prøvd å gjøre ting så enkelt og rent som mulig. Det jeg tenkte ang endring av passord var at siden de aller aller fleste skriver rett passord, vil dette gjøre ting veldig enkelt for dem... samt de få som skriver feil og oppdager det ved neste innlogging, enkelt kan bruke glemt passord-funksjonen.... Du vet at som programmerer bruker man 90% av tiden til 10% av funksjonaliteten, det er litt å tenke på... Men anbefaler folk å bruke UltraEdit når det jobber med PHP, veldig enkelt å bruke, og har en veldig fin ftp funksjon... save rett til webserver... men dog, må brukes litt forsiktig Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Du er en programmerer, men du kan ikke HTML? FORDI (om noen maser): Du skriver jo hele siden som en stor tabell. Du burde dele den opp i divisjoner. Endret 12. november 2005 av George Bush Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Du er en programmerer, men du kan ikke HTML? FORDI (om noen maser): Du skriver jo hele siden som en stor tabell. Du burde dele den opp i divisjoner. seksjoner ? på hvilke måte mener du... det stemmer at siden er en stor tabell, men dette fordi templaten er slik for å få ting til å "sitte" hvor jeg vil... men utover det har jeg ikke gått så veldig nøye igjennom html-koden enda, dvs prøver å følge html 4.01 strict, men det var jo et tips jeg skal sjekke videre i neste omgang.... kunne du evt uttdype hva du mener med seksjoner ? ellers er jeg jo enig med Einstein som du siterer Endret 13. november 2005 av vidarv Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Det kan jeg vettu. HTML er oppmarkering. Når du setter ting inni <table> så tror nettleseren at det som står inni der er tabulære data, noe tingene på siden din er. Å kode en side med tabeller er gammeldags, nå har vi <div>-elementet til å hjelpe oss, du kan lese mer om dette på htmldog.com - og lære deg litt HTML. Etter du har kodet opp siden i <div> (divisjoner), så plasserer du de hvor du vil med CSS. Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Det kan jeg vettu. HTML er oppmarkering. Når du setter ting inni <table> så tror nettleseren at det som står inni der er tabulære data, noe tingene på siden din er. Å kode en side med tabeller er gammeldags, nå har vi <div>-elementet til å hjelpe oss, du kan lese mer om dette på htmldog.com - og lære deg litt HTML. Etter du har kodet opp siden i <div> (divisjoner), så plasserer du de hvor du vil med CSS. Ahh... jo godt tips... det skal jeg få gjort om siden... Lenke til kommentar
TSP Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Hadde det gått ann å fått årstall fra 0 til i dag? Ville så veldig gjerne legge inn Jesus på den 24. Des. Neida tuller bare... Men en ting: Hvis du vet hvordan det gjøres, kunne du da gjøre så man ikke behøvde å trykke på datoen, men kun i ruta? Det ville gjort det enklere. Syns det er helt greit at registreringen og innloggingen er så enkel. Men det kunne vært en fordel, mener jeg, at man ble spurt om Fornavn og Etternavn i tillegg. Da kunne man logge inn og spørre etter nytt passord, med enten e-mail eller navn. Når brukere som da blir oppfordret til å legge inn sin fødselsdato mottar mail står det: Hei, #Navn# En av våre brukere ( [email protected] | Preben ), ... Om man vil fylle inn navn under registrering eller senere er selvfølgelig frivillig. Kunne man kanskje også lagt inn et tilbud om å sende en liten personlig hilsen i denne mailen i tillegg? En annen ting som kunne vært kjekt var at man kunne legge inn spessielle begivenheter som man vil huske (utenom bursdager). Ellers et kjempeflott tilbud! Mener det er noe som heter biip elns som er noe ala det samme, men det virker så useriøst og ugjennomført. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Hadde det gått ann å fått årstall fra 0 til i dag? Ville så veldig gjerne legge inn Jesus på den 24. Des. Neida tuller bare... Men en ting: Hvis du vet hvordan det gjøres, kunne du da gjøre så man ikke behøvde å trykke på datoen, men kun i ruta? Det ville gjort det enklere. Syns det er helt greit at registreringen og innloggingen er så enkel. Men det kunne vært en fordel, mener jeg, at man ble spurt om Fornavn og Etternavn i tillegg. Da kunne man logge inn og spørre etter nytt passord, med enten e-mail eller navn. Når brukere som da blir oppfordret til å legge inn sin fødselsdato mottar mail står det: Hei, #Navn# En av våre brukere ( [email protected] | Preben ), ... Om man vil fylle inn navn under registrering eller senere er selvfølgelig frivillig. Kunne man kanskje også lagt inn et tilbud om å sende en liten personlig hilsen i denne mailen i tillegg? En annen ting som kunne vært kjekt var at man kunne legge inn spessielle begivenheter som man vil huske (utenom bursdager). Ellers et kjempeflott tilbud! Mener det er noe som heter biip elns som er noe ala det samme, men det virker så useriøst og ugjennomført. 5146659[/snapback] Biip.no er en side fullspekket med drittreklame hvor du kan sende "gratis" SMS om du registrerer deg. Wannabe Blink-side! Det har vel også en fødselsdagsgreie, ja. Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Biip.no er en side fullspekket med drittreklame hvor du kan sende "gratis" SMS om du registrerer deg. Wannabe Blink-side! Det har vel også en fødselsdagsgreie, ja. ja, jeg sjekket denne siden nå... det var litt overfylt av reklame der, skjønte ikke helt poenget med siden med det samme... jeg ønsker å gjøre ting enkelt... ikke mange sider med tekst, konkuranser, avstemninger, poller, reklame osv... jeg tenkte å gjøre det enkelt... nemmelig folk som kommer dit skal skjønne at det er en bursdagskalender som på sett og vis kan erstatte den gamle boken mange har liggende.... Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 har opprettet testbruker med brukernavn [email protected] og passord demo1 (passord blir resatt hvert 3min om noen skulle finne på å endre det...) Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 ikke så dumt påfunn. Men prøv og benytt css i stedenfor tabeller. Tabeller kan være raskt og lettvindt, men det er ingen god løsning. Bl.a. av grunner som George Bush(?) nevner. (Første gang George Bush kommer med noe bra??) Lenke til kommentar
OleJ Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 (endret) Fin side med enkel design. Har dog noen punkter på peke på. Det jeg la merke til først er at man havner på samme sted når man oppretter ny bruker. Man burde heller havna på en side som sa at mail med nytt passord er sendt bla bla bla (uten form for å legge inn en ny epost). Men dette er jo egentlig mindre viktig, bare småpirk. Det jeg er mer skeptisk til er at du lagrer passordene i klartekst. Du bør definitivt bruke en eller annen form for kryptering (md5() er grei å bruke i php). Forsinkelse på å registrere nye kontoer. Så ikke en slem liten jævel lager en million falske kontoer i databasen din. En annen ting som gjelder sikkerhet: Alle variabler som taes inn fra brukeren (day, month og year blant annet) Bør sjekkes før de dyttes inn i en sql spørring (is_numeric()). Siden jeg ikke får sjekket dette er det fult mulig du allerede har gjort det. Jeg kan garantere deg at det er alltid noen småjævler som bare er ute etter å ødelegge, så man må ta noen forhåndsregler for å gjøre det litt vanskeliger for disse. edit: En siste ting; det gjør ikke noe om css koden ligger i en egen css-fil. Men ellers ser alt fint ut. Stå på! Endret 17. november 2005 av OleJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå