CSSSK Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Pff, har flytta litt på meg igjen, og nye problemer med nettverket er på plass... Nå bor jeg i en studentby, her er alle hybler kobla til et felles nettverk sånn at man får internett... I min leilighet er kontakta i veggen kobla rett inn i en switch, sånn at jeg får internett på den bærbare og stasjonære samtidig. Nå vil jeg gjerne ha med xboxen også, sånn at jeg får streama filmer og serier rett fra den stasjonære maskina, men det funker jo selvsagt IKKE (uten litt hjelp ihvertfall). Det jeg har gjort er: For å få interenett på maskinene, har jeg satt innstillingene på automatisk. Jeg forsøkte å skrive inn eksakt samme mask og gateway på xboxen som maskina mi hadde fått tildelt, og samme ipadresse bortsett fra siste tallet, det funka ikke. La merke til at mask var 255.255.252.2, og det funker kanskje dårlig med xboxen, mener å ha lest at den må ha 255.255.255.0 eller 255.255.0.0? Derfor prøvde jeg å sette innstillingene på maskina mi manuelt, ved å skrive inn samme ipadresse og gateway jeg hadde fått tildelt, men med 255.255.0.0 som mask. Utrolig nok funka internett fortsatt (noen jeg ikke hadde regna med), men xboxen tok fortsatt ikke kontakt med maskina... Hva skal jeg gjøre for å få dette til å funke?? På forhånd takk! Lenke til kommentar
snole Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Hvilken IP får Xboxen? Kan jo være at DHCP ikke vil gi den en IP. Da trenger du en ruter istedenfor Switch. Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Hvilken IP får Xboxen? Kan jo være at DHCP ikke vil gi den en IP.Da trenger du en ruter istedenfor Switch. 5143710[/snapback] Errmm... Får xboxen ip'en automatisk? Må jeg ikke sette dette manuelt? Så ingen mulighet for å velge det (avanaulch)... Satte den til 128.39.233.35 jeg, maskina mi har 128.39.233.234 Hmm... Hva hvis jeg sette inn gamle nettverkskortet mitt sånn at jeg får to kort i maskina mi, og kjører kryssa kabel mellom stasjonær og xbox, vil det funke? Endret 12. november 2005 av CSSSK Lenke til kommentar
racin Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 xbox kan bruke dhcp ja Står en plass under instillinger i avalaunch. Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 xbox kan bruke dhcp ja Står en plass under instillinger i avalaunch. 5144133[/snapback] Tjohei, nå funka det! Skrudde av dhcp, og skrev inn ip manuelt, så funka det, selv med maske 255.255.252.0. En artig liten bivirkning er at jeg nå kommer inn på hundrevis av andre pc'er i studentbyen da... Er visst mange som ikke har helt kontroll hva de deler... hehe Lenke til kommentar
snole Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Hehe.... Bra du fikk det til i alle fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå