VegardStr Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 På et LAN eg skal på no, skal det være compo i FIFA 2005 eller 2006, ikkje cup, men serie, slik at alle skal spille med alle. og derfor må vi ha en tabell og liste over hvem som skal spille til en hver tid. vil helst ha et system som du bar etrenger å skrive inn resultatet i hver kamp, og så blir det ført inn i tabellen på en eller annen måte. Noen som har noe forslag til hvordan eg kan sette opp et slikt system? er det i de hele tatt mulig å sette opp et slikt system? Emne tittel var kanskje litt dårlig forklart, men greier ikkje å formulere den bedre. Lenke til kommentar
willbend Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Ja det er fullt mulig med php og tables. Men det er ikke mange som lager slikt for deg gratis. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 ser det ut som eg har spurt om at folk kan lage et til meg? eg spørr bare om hvordan du lager slike? noe spesielt du må huske på? Lenke til kommentar
willbend Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Du spør om det i hele tatt er mulig å lage noe slikt, da har du tydeligvis aldri vært borti php, derfor sier jeg til deg at folk vanligvis tar betalt for å lage det i php. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 hva mer meningen med å ha et forum som omhandler php script? er det kun for super nerder som kan alt om PHP? eller er det for alle sammen som vil bruke PHP, og som ikkje har alt for masse peiling? det hadde jo kanskje vært mulig å gitt mge en liten ide elle rnoe slikt til å begynne med, slik at eg har noe å jobbe ut ifra, kanskje litt hint og litt hjelp underveis, har ikkj epå noen som helst måte sagt at eg vil at noen skal lage et slikt script til meg. så er det noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
willbend Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Skal du lære deg å lage et system sånn at du bare skriver inn resultater og så blir det skrevet ut resultater, hvem som leder osv i en table så blir det for vanskelig for deg. det vil si det tar lang tid å lære seg. Hvis jeg var deg ville jeg ha lært meg html som tar et par dager, så bare fyller du inn i html dokumentet manuelt. Lenke til kommentar
LateFot Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) du kan jo begynne med å se på ett nyhetssystem skript, det du leter etter bruker stortsett de samme funksjonene som ett slikt skript. det kommer nok til å bli såppass stort at det vil være hensiktsmessig å bruke database(mysql) sammen med php for å få ting til å surre. stikk innom http://codewalkers.com/ eller http://www.hotscripts.com/ og finn noen skripts/tutorials der som kan hjelpe deg igang. eller bare google etter det edit: fiksa en link Endret 13. november 2005 av LateFot Lenke til kommentar
saivert Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Ja. Det høres ut som om du ikke har noe erfaring med PHP. Hvis du hadde hatt dette så hadde du visst at det var mulig å lage et slikt system. Bare det at du spør om noe er mulig vitner om hvor uerfaren du er. Jeg tenker at du vil ha tabell med feltene "LagHjemme", "LagBorte" og "Resultat". Du kan bruke en enkel tekstfil slik: Tottenham,Chelsea,2-1 Også lagre den som fifa.txt. Mulig du vil ha med et poengfelt også (kansje i en annen tabell). Regner med noen andre kommer opp med passende kode for å lese inn tekstfila og generere en fin HTML tabell. Og da lage en form nederst hvor du kan legge til kamper. Redigering av kamper blir mer avansert siden du må da omskrive fifa.txt (redigere data). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå