Kenny000 Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Heisann. Den siste tiden har jeg hatt et lite problem med maskinen min, som forøvrig er en Dell Inspiron 6000. Når jeg starter spill (teste CS:S, HL2, og NFS:MW Demo), så blir bildet låst til den oppløsningen jeg kjører spillet i. (vanskelig å forklare) Skjermen på laptopen min klarer 1920x1200. Når jeg da kjører 1024x768, blir bildet relativt lite. Den totale flaten er da 1920x1200 (kan det virke som),. Det jeg ser på skjermen er et lite bilde, men med en svart ramme rundt. Denne svarten rammen blir mindre dersom jeg har høyere oppløsning og større ved lavere. Har testet Omega-drivere og Catalyst drive, men det virker ikke som om det løser problemet. Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Selv om de fleste laptoper skal gjøre dette automatisk, pleier de ha en manuell-knapp for å "blåse opp" bilder med lav oppløsning. pleier å være Fn-tasten + en til... Lenke til kommentar
Bornslip Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Problemet ditt kan også ligge i bios... F.eks min laptop har en innstilling i bios, hvor du kan velge at den skal strekke bildet utover hele skjermen når oppløsningen er mindre enn skjermens native resolution. Husker ikke helt hva denne muligheten heter, men undersøk i bios Lenke til kommentar
Juke Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Jeg har et valg i skjermkortdriverne mine, det heter "Scale image to panel size". Du har sikkert noe liknende i dine drivere også, hvis ingen av de andre løsningene fungerer kan du jo prøve å finne dette valget i driverinnstillingene dine. Slik får jeg tilgang til dette valget i driverne mine i allefall (jeg kjører forøvrig engelsk versjon av både windows og driverne, jeg har forøvrig et ATI-skjermkort): 1. Gå inn på Start -> Innstillinger -> Kontrollpanel (eller gå inn i kontrollpanelet ditt på annen måte hvis dette skiller seg fra ditt oppsett) 2. Åpne "Display" fra kontrollpanelet. 3. Gå inn på "Settings" 4. Trykk på "Avansert" 5. Gå inn på "Displays" 6. Velg skjermen din, i mitt tilfelle er den definert som "FPD" (flat panel display). 7. Her finner du valget "Scale image to panel size". Dette arter seg sikkert litt annerledes på ditt oppsett, men forhåpentligvis gir det i allefall en pekepinn om hvor du finner valget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå