OpusNR1 Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Trenger et nytt midlertidig hovedkort. Det trenger ikke være no fancy, men ikke noe skrot heller, hvis dere skjønner hva jeg mener Jeg er ikke helt oppdatert på hk-fronten så jeg er litt usikker på hva jeg skal velge. Det jeg trenger er følgende: Støtte for P4 prescott (Socket 478) og mulighet for å overklokke. (og ikke av den varme typen som feks. abit ic7-serien) AGP 8X LAN S-ATA 4 minnekanaler (minst 2GB) passiv northbridgekjøler (eventuelt en veldig stillegående vifte, noe som ikke finnes) Pris: Helst ikke over 600-700kr Jeg tenker noe i retning ABIT VT7 eller Gigabyte GA-8IPE1000-G med i865PE brikkesett. Hva er best av VIA PT880 og i865PE? Som sagt er det bare å arrestere meg, siden jeg ikke har peiling på hva som er bra nå om dagen (har nå et 3 år gammelt abit IT7-MAX2), så det er bare å komme med forslag. Takker for svar! Endret 12. november 2005 av OpusNR1 Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Intel er best for Intel, i allefall når det er snakk om s478 hovedkort. Hvorfor ikke IC7 serien? varm? hæ? Mitt tips er enten Abit ic7 serie, eller Asus p4c eller p4p serie... kort kan være vanskelige å finne, ikke alle som har disse kortene på lager lenger... men let litt rundt. finner sikkert ett demokort som fungerer bra i din pris klasse... Lenke til kommentar
OpusNR1 Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Intel er best for Intel, i allefall når det er snakk om s478 hovedkort. Hvorfor ikke IC7 serien? varm? hæ? Mitt tips er enten Abit ic7 serie, eller Asus p4c eller p4p serie... kort kan være vanskelige å finne, ikke alle som har disse kortene på lager lenger... men let litt rundt. finner sikkert ett demokort som fungerer bra i din pris klasse... 5143457[/snapback] Min erfaring er at IC7-serien er veldig varm, både cpu og northbridge (som for øvrig har verdens verste og mest bråkete vifte). Jeg kjenner 3 som har/har hatt dette kortet og alle har klaget over at det er veldig varmt. De må ha vannkjøling for å fa samme temp som man vanligvis ville hatt med standard kjøling! Og som sagt, jeg trenger bare et billig midlertidig hovedkort, da jeg skal kjøpe nytt amd system om ikke så lenge. Da holder det vel med et kort basert på i865PE? Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 865p systemer er stort sett akkurat det samme som 875p mangler vel bare PAT og muligens noe annet krimskrams.. Men anngående tempraturen til Ic7 serien så viser den ca 10c for mye, mens Asus p4c serie viser for lav temp...Det e ikke noe å bekymre seg for... Anng vifter så bruker jeg faktisk selv en ic7.max3 vifte på mitt asus p4c800e-dlx Siden du snart skal bytte system er det vel best å legge minst mulig i nytt kort... så jo billigere jo bedre... Demo kort på komplett.. Asus P4C800E-dlx kr 596 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120548&cks=PRL Msi 875p NEO-FISR kr563 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302679&cks=PRL Begge er 875p, men de billigste alternativene fra komplett.. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Om det skulle være av interesse.... Har et Epox EP-4PDA5+ demokort liggende (KUN kort, ingen manualer IO-shield osv) som oppfyller dine krav. 4 x S-ATA, passiv NB kjøler, intel 865, sokkel 478 osv. Du får sende en PM om det skulle være av interesse... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå