Gå til innhold

treg oppstart i Windows

Anbefalte innlegg

Hei!

Når jeg startet opp maskina tar d flere minutter før jeg kommer meg innpå Deskopen:S blir nesten helt fra meg .

har Asus A8N-sli Deluxe

AMD 3500+ @ 26ghz

Twinmos 1024mb

geforce 6600gt GLH

Når jeg kommer på den dere Windows Loading(den blå streken som vis at maskina arbeider)på skjermen går den sikker 30-40 ganger før jeg kan begynne å skrive inn passordet.:S

noen som har noen tips elr triks for at jeg skal på raskere oppstart ?

Mvh Hallomann

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste tipset : Gjør det selv trikset

kjør regedit og slett mest mulig under:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

og

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Funker alltid.. pce min føles som reinstallert når jeg får ryddett opp i dette med jevne mellomrom... regelen er : alt jeg ikke vet hva er fjerner jeg.... :thumbup:

Endret av vidarv
Lenke til kommentar

Litt seint dette men slik eg har forstått det blir data spredt ut over disken i fragmenter over tid. Det defragmentering gjer er å flytte og ordne alle desse bitene av data. Dvs reorganisere innholdet på disken slik at dataene kjem i rekkefølge.

Du frigjør og plass på harddisken.

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar

Den beste måten jeg vet om å forklare defragmentering, er vel slik:

Si hvis pc'en din har ett lekerom med masse leker (leker=programmer). Så tar pc'en ut en leke og finner ut han vil ta en annen. Pc'en lar leken ligge på gulvet, sammen med resten av lekene har har leket med i det siste. Så kommer mor inn (defragmenterings programmet) som rydder og setter alle lekene på plass :)

Lenke til kommentar
Den beste måten jeg vet om å forklare defragmentering, er vel slik:

Si hvis pc'en din har ett lekerom med masse leker (leker=programmer). Så tar pc'en ut en leke og finner ut han vil ta en annen. Pc'en lar leken ligge på gulvet, sammen med resten av lekene har har leket med i det siste. Så kommer mor inn (defragmenterings programmet) som rydder og setter alle lekene på plass  :)

5146350[/snapback]

Heh, en beskrivelse som overhodet ikke dekker hva fragmentering går ut på. Hvis du skal bruke den analogien så må det heller være en legodings eller en modelljernbane som deles opp i flere deler og spres rundt i et rom, og så kommer (far?) og setter delene sammen slik at det blir en enhet. Fragmentering i seg selv går ikke på hvor ting er, men at de er hele. Men når det er sagt er det flere defragmenteringsprogrammer som også optimaliserer aksess til filer ved å legge filer i samme katalog i samme fysiske område på harddisken, f eks for å begrense søketiden når et program starter opp ved at alle filene til programmet ligger fysisk i nærheten av hverandre på harddisken. F eks kan far fint (hvis han gidder) sette modelljernbanen og modellflyet i nærheten av hverandre, og dukkehuset og dukkevognen ved siden av hverandre, slik at gutten og jenta i huset får kortere vei å gå mellom lekene sine. (Dette er forøvrig uaktuelt, for unger har alt for mye energi, så det kan være taktisk lurt å få ungene til å bruke mest mulig energi på å finne lekene sine, slik at de blir mindre slitsomme på kvelden :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...