Hallomann Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Hei! Når jeg startet opp maskina tar d flere minutter før jeg kommer meg innpå Deskopen:S blir nesten helt fra meg . har Asus A8N-sli Deluxe AMD 3500+ @ 26ghz Twinmos 1024mb geforce 6600gt GLH Når jeg kommer på den dere Windows Loading(den blå streken som vis at maskina arbeider)på skjermen går den sikker 30-40 ganger før jeg kan begynne å skrive inn passordet.:S noen som har noen tips elr triks for at jeg skal på raskere oppstart ? Mvh Hallomann Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Gå på kjør> skriv inn msconfig > Gå til oppstart og fjern alt du ikke trenger ved oppstart. Kan være du har myye tull der Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Kjør bootvis.. Lenke til kommentar
Hallomann Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 jeg prøvde d gjøre som Bundy skrev men d funka ikke ... men hva mener du med kjør bootvis Tordenflesk? men innpå msconfig>Boot.ini å der stor d Boot Loader = 30 har d noen mening kanskje? Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Bootvis er et program, men ang. msconfig så kan du gå på tjenester og kryss av "Hide all Microsoft Services" og se hvilke programmer du har installert som kjører ekstra tjenester i bakgrunnen, disse kan du generelt sett hake av ettersom du ser om du trenger dem eller ikke. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Du kan også evt. defragmentere harddisken, det bruker å hjelpe hvis du har xxxx antall mp3 og bilder eller lignende. Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Det beste tipset : Gjør det selv trikset kjør regedit og slett mest mulig under: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run og HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run Funker alltid.. pce min føles som reinstallert når jeg får ryddett opp i dette med jevne mellomrom... regelen er : alt jeg ikke vet hva er fjerner jeg.... Endret 12. november 2005 av vidarv Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Vær forsiktig i registeret, det er den enkleste delen med Windows å ødelegge og den mest kritiske. Reinstallasjon er ofte følge av tullete knoting i registeret, ta backup hvis du isåfall skal gjøre det, men jeg anbefaler det ikke. Lenke til kommentar
roac Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 AMD 3500+ @ 26ghz Twinmos 1024mb 5143083[/snapback] Hvis vi ser bort i fra feil med store og små bokstaver; snakker vi tidenes overklokking her? Lenke til kommentar
Hallomann Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 ops:P mener 2,6 ghz men sir dere et d er sikrere å bruke programmet bootvis noen som kan gi meg link? Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Bootvis har vist blitt "killed off" av Microsoft. Finner det kanskje viss du googler. Lenke til kommentar
Hallomann Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 hva mener Basus med defragmentere harddisken-? å hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 start-> alle programmer-> tilbehør-> systemverktøy Lenke til kommentar
Hallomann Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 ok men tar d land tid å defragmentere harddisken? hva er d som egentlig skjer? Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Litt seint dette men slik eg har forstått det blir data spredt ut over disken i fragmenter over tid. Det defragmentering gjer er å flytte og ordne alle desse bitene av data. Dvs reorganisere innholdet på disken slik at dataene kjem i rekkefølge. Du frigjør og plass på harddisken. Endret 13. november 2005 av Ed Hunter Lenke til kommentar
Hallomann Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 ok. defragmenterer nå Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Den beste måten jeg vet om å forklare defragmentering, er vel slik: Si hvis pc'en din har ett lekerom med masse leker (leker=programmer). Så tar pc'en ut en leke og finner ut han vil ta en annen. Pc'en lar leken ligge på gulvet, sammen med resten av lekene har har leket med i det siste. Så kommer mor inn (defragmenterings programmet) som rydder og setter alle lekene på plass Lenke til kommentar
roac Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Den beste måten jeg vet om å forklare defragmentering, er vel slik: Si hvis pc'en din har ett lekerom med masse leker (leker=programmer). Så tar pc'en ut en leke og finner ut han vil ta en annen. Pc'en lar leken ligge på gulvet, sammen med resten av lekene har har leket med i det siste. Så kommer mor inn (defragmenterings programmet) som rydder og setter alle lekene på plass 5146350[/snapback] Heh, en beskrivelse som overhodet ikke dekker hva fragmentering går ut på. Hvis du skal bruke den analogien så må det heller være en legodings eller en modelljernbane som deles opp i flere deler og spres rundt i et rom, og så kommer (far?) og setter delene sammen slik at det blir en enhet. Fragmentering i seg selv går ikke på hvor ting er, men at de er hele. Men når det er sagt er det flere defragmenteringsprogrammer som også optimaliserer aksess til filer ved å legge filer i samme katalog i samme fysiske område på harddisken, f eks for å begrense søketiden når et program starter opp ved at alle filene til programmet ligger fysisk i nærheten av hverandre på harddisken. F eks kan far fint (hvis han gidder) sette modelljernbanen og modellflyet i nærheten av hverandre, og dukkehuset og dukkevognen ved siden av hverandre, slik at gutten og jenta i huset får kortere vei å gå mellom lekene sine. (Dette er forøvrig uaktuelt, for unger har alt for mye energi, så det kan være taktisk lurt å få ungene til å bruke mest mulig energi på å finne lekene sine, slik at de blir mindre slitsomme på kvelden ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå