Gå til innhold

Kan ikke sende mail i Outlook Express!

Anbefalte innlegg

Ja.........Jeg har satt opp e-posten kontoen min helt som det står på arket.

Det er en Tele2 epost.

Innkommende POP3: popw.c2i.net

Utgående SMTP: mail.c2i.net

Jeg kan motta mail, men kan ikke sende!

Meldingen kan ikke sendes fordi en av mottakerne bla avvist av serveren. Den avviste e-postadressen er [email protected]. Emne 'sdgsdg', Konto: 'popw.c2i.net', Server: 'mail.c2i.net', Protokoll: SMTP, Svar fra server: '473 [email protected] relaying prohibited. You should authenticate first', Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Serverfeil: 473, Feilkode: 0x800CCC79

Dette er meldingen som kommer opp!

Noen som har noen idè?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...
Mailserveren din krever autentisering (pålogging) goså ved sending av mail. Det finnes et eget valg for dette i OE der du har muligheten for å velge noe slikt som "Bruk samme brukernavn og passord som ved henting av mail".

5143078[/snapback]

Finner ikke noe slik som "Bruk samme brukernavn og passord som ved henting av mail" på noen instillinger jeg. Noen som kan forklare hvor jeg finner dette?

ser at felkoden min er 500, slik:

Meldingen kan ikke sendes fordi en av mottakerne bla avvist av serveren. Den avviste e-postadressen er [email protected]. Emne 'test', Konto: 'mail.bbnett.no', Server: 'mail.bbnett.no', Protokoll: SMTP, Svar fra server: '550 relay not permitted', Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Serverfeil: 550, Feilkode: 0x800CCC79

Endret av tom-ass
Lenke til kommentar
Finner ikke noe slik som "Bruk samme brukernavn og passord som ved henting av mail" på noen instillinger jeg. Noen som kan forklare hvor jeg finner dette?

ser at felkoden min er 500, slik:

Meldingen kan ikke sendes fordi en av mottakerne bla avvist av serveren. Den avviste e-postadressen er [email protected]. Emne 'test', Konto: 'mail.bbnett.no', Server: 'mail.bbnett.no', Protokoll: SMTP, Svar fra server: '550 relay not permitted', Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Serverfeil: 550, Feilkode: 0x800CCC79

5800839[/snapback]

Denne bør vise deg det du trenger. Mer i siste dialog, der kan du spesifisere samme brukernavn og passord som ved henting av mail. Som regel vil det være tilstrekkelig.

Lenke til kommentar
fader rullan... Det hjelper ikke! Arrg!

5801277[/snapback]

Jeg kjenner ikke BBNett eller din oppkobling til internett, men jeg vet at det er ISPer som kun tillater relaying fra egne IP-adresser. Setter du opp mailprogrammet hjemme til bruk av deres mailserver og kobler opp en VPN-forbindelse til jobben så kan du da risikere at sending av mail feiler.

Men, jeg vet ikke om denne informasjonen var til hjelp for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...