Big SturL Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Jeg har litt problem med grafikkytelsen til maskina mi. Jeg har nemlig akkurat gått til innkjøp av et 7800GTX GS, men får lav FPS i f.eks. HL². Derfor har jeg tenkt å klokke CPU'en. Men akkurat nå har jeg bare stock kjøler. Hvor mye tror dere at jeg overklokke den? Mens jeg idler her inne på HW, så ligger temperaturen på 45-50 grader. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Du kan klokke til temp nærmer seg 60. Feilpostet btw. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 Du kan klokke til temp nærmer seg 60. Feilpostet btw. 5142878[/snapback] Er det 60 i idle du mener? "Feilpost" "Diskusjoner og spørsmål rundt prosessorer/CPU" står du som tittel til denne delen av forumet. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Intel-prosessorer begynner å throttle (dropper i klokkehastighet for å unngå skader) rundt 70C. Men du bør holder deg godt under den temperaturen. Idle temp på 45-50 er litt mye, skal du klokke bør du investere i en ny kjøler, det koster ikke allverdens. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Trådstarter: Tråden er feilpostet fordi vi har en helt egen kategori for overklokking . Derfor er jeg snill og flytter tråden din for deg - men pass på, feilposter kan også bli stengt. Flyttes fra CPU til Overklokking - CPU. Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 spørs på mye det da, kjøling, minne osv. men jeg regner med du får den oppi 3.6 med en ny og bra kjøler, har samme prosessor og kjører 3.95 stabilt @ vann med idle temp 38 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå