alkazelters Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Jeg må oppgradere biosen på mitt Abit Nf7s 2.0. Problemet er at installasjonsinstruksene sier jeg må lage en bootdiskett og boote fra for å gjøre dette. Jeg har selvsagt ikke diskettstasjon.... Noen som vet om det går ann å bruke Cd eller eventuelt enn usblagringsenhet? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Trenger ikke diskett nei. Gjør som følgende: 1. Last ned biosfilene. Flasheprogrammet og selve biosfilen. 2. Gå inn på bootdisk.com. Litt nede på forsiden finner du en undertittel som heter "Bootable CD" Last ned flashcd.zip og les bruksanvisningen NØYE. Direkte link til flashcd 3. Last ned og installer UltraISO fra www.ezbsystems.com 4. Fyr opp UltraISO og følg instruksjonene som sto i bruksanvisningen til flashcd: File | Open | Select flashcd.iso | Open | Image windows shows bootable | Select your bios files in the lower window | Drag to the top window | File | Save. To burn: File | Open | Click on flashcd.iso | Open | You'll see your bios flash files on the right | Tools | Burn 5. Vips så har du en bootbar cd med biosfiler smile2.gif PS. Husk at biosfilene ligger på R: Så når du har lastet inn cd'n, så skriver du bare "R:", trykker enter, og skriver awdflash <navnet på biosfila> for å flashe. Takk til Carbonite som har laget denne "manualen". Endret 12. november 2005 av meeg Lenke til kommentar
alkazelters Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 Jeg bøyer meg i støvet og sier tusen tusen tusen takk!!! Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Hvorfor ikke bare bruke Abit FlashMenu og flashe i Windows... Så lenge det er en "orginal" Abit-BIOS vel å merke, modda bioser er nok best å flashe på den måten meeg beskriver. EDIT:Det var "FlashMenu" jeg mente, er vist lenge siden jeg hadde NF7-S v2.0 selv... Endret 12. november 2005 av Fiesta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå