notalive Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Hei, nå har Telenor endelig bygd ut bredbånd, her jeg bor, dvs. sentralen som er omtrent 7500 meter unna. Grensen for ADSL er vel 7000 meter, eller var det 5000? Uansett, å bo 500 meter unna synes jeg er utrolig kjipt. Jeg bruker jo internett optill 4 timer om dagen av og til. 56k-modem... Jeg har hørt at folk har fått bredbånd selv om de bor delvis for langt unna. Så mine spørsmål blir vel hvorfor kunne de få det? Tror dere det er mulig for oss å få bredbånd selv om vi bor for langt unna? Evt. hva må jeg gjøre? Utrolig kjip situasjon Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 ER det TN som har byggd ut så kan du bare glemme det, det lengste jeg har sett hos dem på normal levering er 5300m og 7500 har ikke en sjangse til og bli godkjent for levering. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 Ok, har sjekket: Total linjelengde inkludert inntak: 6484 meter. Dette er jo da for langt. ganske sugent! Hva må til for å i det hele tatt kunne få bredbånd hit? Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Ok, har sjekket: Total linjelengde inkludert inntak: 6484 meter. Dette er jo da for langt. ganske sugent! Hva må til for å i det hele tatt kunne få bredbånd hit? 5143037[/snapback] Mitt forslag, hvis det er mulighet til det foreksempel er: trådløst internett. Har du noen du kjenner som bor nærmere sentralen enn det du gjør, men samtidig har sikt til der du bor så kan du bli enig med dem om å sette opp en antenne på hustaket og du setter opp en også slik at du kan sette opp trådløs link, det funker fint det. Men du bør jo ha retningsbestemt antenne. Frankie Lenke til kommentar
notalive Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 Det er jo SÅ mange fordeler med å bo i en dal der man er ombringet av fjell Jeg har sett litt på Nordisk mobiltelefon. Noen som har peiling på upload der? Tror ikke det står på siden deres. Maks download er 2,4 Mb/s. Det er jo greit, vet ikke pris heller Lenke til kommentar
pine Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Har du sjekket om bluecom\catch leverer der. Som regel som gir de et forsøk. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Du må nok bite i det sure eple, og flytte til et mer sentralt strøk! Selv bor jeg 92 meter i linjelengde fra sentralen Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Du må nok bite i det sure eple, og flytte til et mer sentralt strøk! Selv bor jeg 92 meter i linjelengde fra sentralen 5143226[/snapback] Rub it in Nizzen :!: Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Du må nok bite i det sure eple, og flytte til et mer sentralt strøk! Selv bor jeg 92 meter i linjelengde fra sentralen 5143226[/snapback] Kan være uheldig i byen også. Bor 10 min. fra Bergen sentrum. Naboen har ADSL men ikke jeg. ca 700m til sentralen i luftlinje, men kabelavstand er 8km!! Takk og lov for UPC Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Mitt forslag, hvis det er mulighet til det foreksempel er: trådløst internett. Har du noen du kjenner som bor nærmere sentralen enn det du gjør, men samtidig har sikt til der du bor så kan du bli enig med dem om å sette opp en antenne på hustaket og du setter opp en også slik at du kan sette opp trådløs link, det funker fint det. Men du bør jo ha retningsbestemt antenne. Dette er en veldig god ide. Allier deg med naboene nærmere sentralen. Du kan f.eks betale bredbånd for de mot at du får sette opp WiFi utstyr. Avhengig av hvor langt unna du er, må du kanskje alliere deg med flere naboer og sette opp repeatere. Burde ikke være mer enn noen tusen i ekstrautgifter til innkjøp av utstyr, men det er jo en engangsutgift. Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 hei eg har ikke akkuratt samme problemet da!! men eg bor 100 meter unna sentralen men sentralen er ikke utbygd for brebånd fordi de er for ite folk her! litt oftopic: men hvor kan eg kjekke linjelengden fra sentralen til huset mitt? noen som vet Takker for svar! Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Siden du tydeligvis bor et stykke utenfor allfarvei, er sikkert dette ikke mulig, men har du sjekket om du har UMTS-dekning? Da kan du i hvert fall får <384kbps til fastpris;-) Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 ta tele2 turbo.. 4x modem hastighet til same pris... hehe.. Har elendig breiband her og. Men får snart ny, fra nextnet. Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Hva med 3G? Kent Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Dette er en veldig god ide. Allier deg med naboene nærmere sentralen. Du kan f.eks betale bredbånd for de mot at du får sette opp WiFi utstyr. Avhengig av hvor langt unna du er, må du kanskje alliere deg med flere naboer og sette opp repeatere. Hva slags utstyr ville vært nødvendig for å få til dette? Hvor store spenn kan man ha mellom leddene i kjeden? Hva slags responstid burde man regne med å få over ... fire-fem kilometer? Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Eg har et tråløst net på 5 km 2 ledd! Fra meg til linjen er det 3-4 ms responstid (vist det er det du mener) de ekke så gale tror eg! Endret 12. november 2005 av Naits_89 Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Var det jeg mente, ja. 3-4 ms, bare? Det er jo så godt som ingenting, det. Lenke til kommentar
steveak Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Oi! Det hørtes litt spennende ut. Kan ikke du dele litt med oss hvordan oppsettet ditt her? Eg har et tråløst net på 5 km 2 ledd! Fra meg til linjen er det 3-4 ms responstid (vist det er det du mener) de ekke så gale tror eg! 5143880[/snapback] Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 (endret) er ikke mitt opsett da! oki for å si det sånn ! det er et lokal lag som har sutte opp et tråløst netverk for å gi oss som ikke kan få brebånd et tilbud. (tror det er litt i dyreste laget for 1 person å sette opp dette da) det er 20-30 stykker som deler 2 linjer 1 ngt linje 3000/400kbits å 1 bluecom linje 2000/250 kbits det er ganske tregt når det er mangen som bruker nette samtidig. litt ustabilt til tider og! det eg har fåt med meg er at det er 4 retningsbestemte antenner på 24 dBi! 2 av de peker mot verandre på en avstand på 3km og de 2 andre peker mot verandre på en av stand på 2 km ca! (der vi får linjene fra) vet egentlig ikke så mye mere. de bruker d-link ap boxer! alle husene som har tråløst nett har ver sin dl ap box! Endret 12. november 2005 av Naits_89 Lenke til kommentar
notalive Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 Har du peling på antennepriser? Vet ikke om det er mulig å kjøpe to linjer som blir sendt fra to antenner til to nye der de blir delt i fire for å så sendes videre til fire personer? dvs. at fire personer deler to linjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå