Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med linje fra Bluecom

Anbefalte innlegg

Hei, jeg bestilte en 4400 /640 kbit`s linje av bluecom, har hatt en del problemer å komme på nett, da jeg endelig kom på nett fikk jeg ett stort sjokk da jeg målte hastigheten, den var nemlig bare 230kbit, så jeg ringte bluecom omgående, og dem målte hastigheten på linja og det stemte det var bare usle 230kbit, de sa de skulle gjøre det dem kunne for å få det i orden.

Nå har det gått en hel uke uten at noe har skjedd, må si jeg er ganske skuffet over hvordan de håndterer slike saker.

Catch skulle aldri ha overført privatkundene sine til bluecom, det gjorde at kunde supporten ble helt elendig.

noen som har opplevd lignende problem med bluecom?

Endret av YLA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Catch skulle aldri ha overført privatkundene sine til bluecom, det gjorde at kunde supporten ble helt elendig.

5142507[/snapback]

Tja, hvis det er linja som er for dårlig eller andre feil så er det jo Telenor&Co som hånterer dette, er dette på egen eller Telenor sin infrastruktur?

Lenke til kommentar

Telenor har vært her 2 ganger i forrige uke for å sjekke hva som var galt, de fant ingen feil, så jeg ringte for å forhøre meg om hvem sin sentral vi bruker, å det var bluecom sin, så en ting er sikkert og det er feilen må ligge i bluecom sin sentral

og det kan også hende at sentralen er skikkelig overbelastet.

Endret av YLA
Lenke til kommentar
Telenor har vært her 2 ganger i forrige uke for å sjekke hva som var galt, de fant ingen feil, så jeg ringte for å forhøre meg om hvem sin sentral vi bruker, å det var bluecom sin, så en ting er sikkert og det er feilen må ligge i bluecom sin sentral

og det kan også hende at sentralen er skikkelig overbelastet.

5142540[/snapback]

Å, det er ikke sikkert.

At TN friskmelder seg selv har hent mange ganger og så viser det seg til slutt at feilen ligger en eller plass mellom sentral og hus.

Har dere prøvd og senke hastigheten på sambandet og sett om det gjør noen forskjell?

Lenke til kommentar
okei, nei det har vi ikke gjort, eller det er mulig bluecom har gjort det.

synes liksom når man betaler for noe skal det også fungere.

5142575[/snapback]

Vel, at ting skjærer seg litt på nye linjer er helt vanlig, har du hatt problemer kan du få redusert din regning gra BC, de har rutiner på dette hvis du sender de en mail.

Hvis linja di er for dårlig for den hastigheten du ønsker så er det ingenting BC kan gjøre annet enn og sette ned hastigheten til det linja takler.

Lenke til kommentar

hmm, ja får sende en mail til bluecom å høre hva de har funnet ut av, de sjekke vell opp om sentralen takler så å så mye før de gir tilbakemelding om at kunden kan få den ønskede hastigheten, synes det e litt rart at dem lover noe dem ikke kan holde.

og hvis jeg bare kan få 230kbit, så blir det ubrukelig siden det er 4 maskiner her i huset.

får høre va bluecom kan gjøre

takker for svar :-)

Endret av YLA
Lenke til kommentar
Hei, jeg bestilte en 4400 /640 kbit`s linje av bluecom, har hatt en del problemer å komme på nett, da jeg endelig kom på nett fikk jeg ett stort sjokk da jeg målte hastigheten, den var nemlig bare 230kbit, så jeg ringte bluecom omgående, og dem målte hastigheten på linja og det stemte det var bare usle 230kbit, de sa de skulle gjøre det dem kunne for å få det i orden.

Nå har det gått en hel uke uten at noe har skjedd, må si jeg er ganske skuffet over hvordan de håndterer slike saker.

5142507[/snapback]

Opplevd omtrent det samme. Bestilte 4400 linje med 640 ut hartighet. Funka i 1 dag så ble alt tull. Har slitt med det siden august. Nå sitter jeg på 1mb linje. Viste seg at Bluecom tilbydde mer en de kunne love.

Lenke til kommentar

5142507[/snapback]

Opplevd omtrent det samme. Bestilte 4400 linje med 640 ut hartighet. Funka i 1 dag så ble alt tull. Har slitt med det siden august. Nå sitter jeg på 1mb linje. Viste seg at Bluecom tilbydde mer en de kunne love.

5142601[/snapback]

kan hende det er akkurat det som har skjedd i dette tilfellet også.

Lenke til kommentar

5142601[/snapback]

Ett av de store problemene med xDSL uansett leverandør er variabel kobberlinjekvalitet, Telenor er svært konservative på hva de tillater og de ISP-ene med eget utstyr prøver og strekke seg litt lengre for og gi folk ett tilbud.

I endel tilfeller vil linjene være dårligere enn det kapaks hos Telenor viser, det kan være at det er for mange xDSL-kunder på samme kobberkabel osv noe som det er umulig og sikre seg 100% i mot sålenge man bruker en så primitiv teknologi som xDSL basert på kabler som kan være 50 år gamle.

Lenke til kommentar

Vist du har 640 som opplinje er det catch sine sentraler/linje det går på.

Men når det gjelder klage på bluecom så henger jeg meg på!

Det som irriterer meg er 30min med ventetid på og komme igjennom til suport avdelingen.

For jeg har akkurat fåt opp linja mi etter 6ukers nedetid pga flytting.

Alt begynte pent og vell med 1måneds ventetid, men når en måned var gått så ble innstalasjonen utsatt, og når montøren endelig var her, så varte linja i 5timer så datt den ut.

Og deretter var montøren her 4ganger med samme resultat!

Og dere kan nokk skjønne att det ble noen samtaler med bluecom suport da, og derav over 10timer med suport tlf på noen uker!

Ringte dem kansje 10ganger i løpe av denne perioden.

Og jeg kødder ikke når jeg sier att de 6første gangene ventet jeg over en halv time bare på svar!

Håper bluecom har samme greie som telenor når de trøbler det til for da blir det gratise månder med innternett på meg!

Men så fort bindingstia er over så er det hadda til bluecom!

Lenke til kommentar

Mener att det verste er det att det koster meg 27kr for 10min til bluecom, hva i allverden kommer det til og koste meg denne måneden, siden jeg har hatt over 10timer med ventetid og samtaler dit!

Og dette mest på grunn av hatt jeg har hatt over 30min i ventetid for og komme gjennom!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...