rikkmund Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Heisann. Jeg sliter litt med oppsett av hjemmenettverk. Planen er at min hovedpc skal gå som vanlig med mitt 54mbs usb-kort, og at min sekundere pc ( HTPC) skal ha fri tilgang til mine delte mapper\dokumenter og samtidig ikke koble seg opp mot internett automatisk. Sånn som jeg har det nå, er følgende: Linksys wrt54g står som AP, og med WEP-sikkerhet. Både Primer-pc og sekundær-pc har ett trådløst kort som automatisk kobler seg opp mot router. Har aktivert deling på mappene som skal deles, og dette fungerer noenlunde greit i lokalnettverket. Men saken er den at delingen trådløst er ufattelig treg, og en nyrippet cd på 80mb tar ca 2-3 minutter å sende fra pc1 til pc2. Internett går kjempefint på begge pcer med ok ping. Begge nettverkskortene støtter 54mps. Noen tips til oppsett av router og xp-settings? Og fortelle meg hvordan deaktivere automatisk oppkobling til internett på sekunder-pc? Takker for svar. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) den skal bruke rundt 2-3min på 80mb. helt rett. eks: tid:2min(120sek) data: 80mb 80mb / 120 = 0,66mb i sek teoretiske max: 54mbit på wlan i praksis vil det si delt på 2, alså 27mbit har du 2 pc'er koblet til og skal over føre mellom dem på wlan blir det halvet en gang til siden alt skal gå mellom den ap'en alså 13mbit og lenge leve xp som setter ned speeden med 10% til qos. alså totalt 11mbit 11/8 = 1,375k i sek Praksis max : 20mbit på 54mbit wlan del det på 2 ,siden 2 clienter 10mbit +qos , lagg i windows disker og sånt så ender du opp på 700-800k i sek mellom dem konklusjon: den skal bruke ca 2min og kopiere, ikke noe galt. Edit: glemte at med wep går det ca 5% saktere Endret 13. november 2005 av ranvik Lenke til kommentar
rikkmund Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Takk for utfyllende svar. Like greit å bruke eksternen da gitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå