Shurom Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Når jeg brukte windows, brukte jeg kommandoene Ipconfig /all, Ipconfig /release og ipconfig /renew Hva er tilsvarende disse i linux ? Endret 12. november 2005 av Plexiglass Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 er vel noe ala "ifconfig" for interface config. Tror jeg Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 'ifconfig' stemmer. Så har du 'iwconfig' for WLAN. Lenke til kommentar
Shurom Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 'ifconfig' stemmer.Så har du 'iwconfig' for WLAN. 5143084[/snapback] Hvordan bruker jeg ifconfig som ipconfig /release og /renew da ? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Nå vet jeg ikke akkurat hva de gjør. Men 'ifconfig up' og 'ifconfig down' vil vel ordne på det. Har det noe med renew av IP-er å gjøre må du bruke 'dhcpcd' eller 'dhclient' i tillegg, da 'ifconfig' ikke har noe med IP-tildelingen å gjøre. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 kommer litt an på distroen. I debian'iske distroer har man ifup og ifdown, for eksempel. universalmetoden er vel ps x; kill <pid til dhcp program>;<start dhcp program> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå