Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettopp bestillt NGT linje, nok en gang


Anbefalte innlegg

Heisann !

 

Tenkte jeg skulle lage en liten personlig post om mine erfaringer med NGT, siden det er så mange av dem i det siste som omhandler dårlig kundebehandling m.m. Selv er jeg på vei til å bli NGT kunde for andre gang.

 

Jeg bestilte NGT først gang i august 2001, og hentet utstyrspakkken i september på Posten. Etter 2 måneder med feilsøking og irritasjon, fant jeg ut at jeg faktisk skulle ha hatt en splitter tilsend, som ble levert i all hast. Linje kom online 21 november, etter en 20 minutters samtale med kundebehandling om oppsett av modemet. Noe som jeg synes er teit, er at modemet ikke var plug & play.

 

Jeg betalte fullt for november, men fikk etter egen oppfordring refundert 20 dagers bruk i april neste år. Muligens litt treig reaksjon, men men. Da jeg bestlite fikk jeg 704 Kbit/s download, når jeg avbestillte hadde dette økt til 1400 kbit/s. Kjempeopplegg !

 

Etter 2.5 år var bindingstiden løpt ut, og jeg tittet rundt etter noe annet. Jeg hadde blant annet sett meg lei av uploadhastigheten på 386 kbit/s. Øynene mine falt på Firstmile, som tilbydde 1300 kbit/s / 640 kbit/s for 4 kr mindre i måneden enn NGT. Jeg slo til.

 

Firstmile leverte gratis hjem på døren, og splitteren fulgte med. Jeg fikk en dato for oppkoblig av linje, og på akkurat den datoen falt linja fra NGT ut. Jeg byttet utstyr og var på nett igjen etter 10 minutter. Ingen oppsett, bare plug & play. Elegant !

 

En søt dame fra NGT ringte til meg to måneder etterpå, og stilte noen spørsmål angående min oppsigelse. Da jeg fortalte hvilken ISP jeg hadde nå, fikk jeg høre "Hm, javel.... det var sikkert verdt slitet å bytte" Jeg spurte hva hun mente, men hun unnskyldte seg og byttet samtalemne. 3 uker etterpå, hadde NGT kjøpt opp Firstmile. Hun viste sikkert at dette kom, men kunne ikke røpe noe. Jeg følte meg lurt.

 

Etter 8 måneders bruk av Firstmile, hadde jeg fått nok. Nedetid og et modem som er ubrukelig for FTP servere og annen avansert bruk er blant irritasjonsmomentene. Jeg tittet innom UPC, Bluecom, NGT og Dataguard. Jeg falt for 2 Mbit SHDSL fra NGT.

 

Problemet var bare at jeg hadde 14 måneders bindingstid igjen hos Firstmile, og umiddelbar brudd av kontrakt vil tilsi 1400 kr i gebyr. Jeg sendte en Epost til NGT og forklarte situasjonen min. Neste dag ringte telefonen.

 

Herremannen i telefonene tok i mot min bestilling, og lovte meg at oppsigelsesgebyret på 1400 kr skal falle vekk, siden Firstmile eies av NGT. Videre hadde de gratis etablering av SHDSL linjen, slik at jeg personlig nettopp sparte nærmere 2000 kr. Go NGT !

 

Og her slutter visa. Jeg ble lovt utstyr hjem på døra, og oppkoblet linje i løpet av 20 virkedager etter at fullmakt-brevet er kommet NGT i hende.

 

Denne posten vil bli oppdatert når noe nytt skjer. Jeg håper på en problemfri prossess, men man vet aldri.

 

Vi får se...

 

Oppdateringer :

 

15 November - Antatt ferdigstillt linje : 6 Desember.

 

23 November - Melding om montør den 29 November, mellom 08.00 og 16.00.

 

27 November - Mail om at ruter blir litt forsinket.

 

28 November - Telefon fra montøren, som bekrefter oppmøte fra 08.00 til 12.00.

 

29 November - Montør kommer kl 08.50. Trekker linje til SHDSL og erstatter den nåværende telefonlinjen med ny kabel. Gjør en kjempejobb, fort og effektivt.

 

06 Desember - Mail om at ruter er sendt ut.

 

Her begynner ting å gå feil

 

08 Desember - Ruter mottatt, og kobles opp. Ingen kontakt med linja. Bruker 2 timer i telefonkø med tekniker, linja fungerer til slutt fint på 150 Kbit/sek. Loves feilsøkt innen mandag 12 Desember. Dette er stort sett Bravida / Telenor sin skyld med mye støy på linja.

 

13 Desember - Mail om at ny ruter er blitt postlagt. Cicso 828. Jeg har ikke hørt noe fra montør / feilsøker, og tviler sterkt på at ny ruter vil fjerne støy på linja.

 

14 Desember - Mail fra NGT med nytt kundenummer. Mitt Firstmile ADSL er nå offisielt overført til NGT, og jeg mistenker at jeg må beholde dette en godt stund mens de tuller med den nye linja. Jeg har nå to kundenummer, og risikerer muligens to faktura.

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Samme som går igjen over hele linja... i de få tilfellene linjene fungerer så er kundene fornøyd. Så fort det oppstår et problem, er helvete løs.

 

Da går det som regel raskere å ta spaden fatt og grave fiber selv. Kostnaden på selve fiberkabelen tilsvarer det du betaler i telefonregning mens du sitter og hører på Cecilie Nergård.

 

NGT har egen ekspress support .. som koster flesk.

 

Sjefen for kundeservice sluttet på dagen ...

 

Sitat fra NGT sjef "Vi satser på lave priser, ikke god support"

 

NGT har vært i ilden hos TV2 hjelper deg ikke én men to ganger ...

 

 

 

Ikke vondt ment, men ingen med cella intakt går frivillig inn i et kundeforhold med NGT. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...