Gå til innhold

Trenger en bærbar PC til spilling

Xanitra

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde å søke litt rundt i tråden her før jeg fant ut at jeg trengte hjelp fra dere.

Mange av slike spesifikasjoner på forskjellige pc'er skjønner jeg nada av.

Jeg synes komplett og andre websted, bare slenger ut en PC, en pris, og kanskje noen specs, uten å komme med "denne passer til kontor arbeid, ikke spilling"

eller for å komme med et annet eksempel:

"Denne passer som varmeovn, men ikke til mye annet. Mer bortkasta penger skal du lete lenge etter."

Jeg trenger en PC til å spille World of Warcraft på, ikke stort mer, ikke stort mindre.

Hvilken PC bør jeg da velge?

Jeg bør også kunne stappe innpå noen mp3'er om jeg blir lei av WoW musikken en gang i blandt.

Jeg sier ingenting om pris begrensninger, men lar dere få foreslå løsninger til meg.

Tusen takk for hjelpa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler Acer Aspire 1692WLMI eller 1694WLMI (forskjellen er diskstørrelse og mengde videominne).

Jeg har den minste av dem og spiller alt av spill som jeg har testet med ok oppløsning.

Maskinen blir ikke så veldig varm heller, men er kanskje litt tung hvis du skal bære mye rundt på den (rett under 4 kg).

Et stort pluss for superstabilt innebygd wlan-kort, og gigabit vanlig nettverkskort.

Disse maskinene burde du klare å finne for rett ove 10 lapper uten operativsystem.

Edit: gikk litt berserk på tastedyret

Endret av Kamikazesmurf
Lenke til kommentar

Hvis du ikke skal ha hakking i WoW så burde du ha masse ram. Sjekket hos en kompis av meg, WoW hadde brukt 1,1gb ram etter ca 1 times spilling. Mao, har du lyst å unngå swapping til disk er 2gb ram nyttig.

GUI addon'ene til wow krever faktisk endel cpu kraft, så det er ikke dumt å ha en relativt kraftig cpu - A64 3200+ for stasjonære holder bra.

Angående skjermkort så tenker jeg et 8+ pipeline kort som 6600 go burde passe bra.

Lenke til kommentar
For å spille Wow så trenger du ikke en bærbar til over 10k. Da holder det med en Tundra 1557 fra PSdata til 8595,-.

5142906[/snapback]

er du sikker? gidder ikke hakking og drit.. :no:

5143065[/snapback]

Kjøp den og 512 ram ekstra samtidig, da har den nok ram til å kjøre WoW på middelsgrafikk uten lagg, jeg snakker av erfaring.. Mne husk å kjøp apacer ram, det er det som sitter i maskina fra før... Hvis du kjøper et annet merke blir maskinen veldig ofte ustabil.. (dette også av egen erfaring, fikk byttet den ram brikken mot den dyrere apacer brikken gratis av PSData da :w00t: )

Lenke til kommentar

ok, om jeg sa at jeg faktisk er villig til å bruke de 15000 kronene på en bra PC...

Har kikket på en til 14000 på elkjop.no

den ser ganske fresk ut..

SKal ikke spille WoW hele livet heller.. :dribble:

Har dere da noen bedre tips? HP PAZD8317EA er navnet på denne

Lenke til kommentar

ville aldri kjøpt en pc på elkjøp, taper veldig mye penger, jeg har en acer aspire 1680, kjøpte den for 10 000kr, kjører AA og half-life 2 helt fint.

jeg gikk for og finne en samme pc men et annet merke med samma spec, pcen kosta 16 000 kr på elkjøp, det er stor forskjell! har du 16 000 kr så kjøper du en acer aspire 1694 her: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=27318

anbefales, både billigere og bedre ytelse, prossesroren er kjent! en centrino den mest og best gaming mobility-prosessroren du for på markedet! tillegg er pentium 4 på vei ut, og den du har der på HP er en intergert en, blir veldig for varm og slitt! acer er det minste beste jeg har vært borti, og jeg som har lese og skrivevansker har hatt mange bærebare pcer, ingen kan sammenlignes med acern azz...

Lenke til kommentar
ok, om jeg sa at jeg faktisk er villig til å bruke de 15000 kronene på en bra PC...

Har kikket på en til 14000 på elkjop.no

den ser ganske fresk ut..

SKal ikke spille WoW hele livet heller..  :dribble:

Har dere da noen bedre tips?  HP PAZD8317EA er navnet på denne

5144953[/snapback]

Ville heller vurdert en Netshop 259 eller hva den nå heter. Skjermkortet på den HP'en er ikke bra nok (hvis det er Radeon x600).

Lenke til kommentar
For å spille Wow så trenger du ikke en bærbar til over 10k. Da holder det med en Tundra 1557 fra PSdata til 8595,-.

5142906[/snapback]

er du sikker? gidder ikke hakking og drit.. :no:

5143065[/snapback]

Jeg kjører WoW med nesten alt på high med Tundra 1557e med 1 gb ram. Det lagger så og si aldri :)

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt en PC med Radeon X700 eller nvidia go 6600 skjermkort. De fleste nettbutikker har slike PC'er til ca 10-11000. Selv har jeg Netshop 259IEN som er en kongemaskin - men koster litt mer enn AOpen, Clevo og noen andre maskiner.

For world of warcraft vil jeg anbefale minst 1Gb minne. Har oppgradert minnet på min stasjonære bare pga WOW.

Lenke til kommentar
http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=24488 klart den beste maskinen til under 10,000- samt dekker ditt behov med spilling med Nvidia 6600 kortet.

Trykk endre knappen for å se oppsettet, og legg gjerne til 512mb ram ekstra...

Er du villig til å gi 13000,- så er denne et klart førstevalg http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=15265

5146190[/snapback]

Helt enig; har akkurat fått 259IEN og makan til maskinkraft skal du leite lenge etter. I tillegg er prisen svært sympatisk.

Med Aver Cardbus Hybrid Tv/FM-kort har du den perfekte multimediamaskin og alt anna du treng.

Berre synd at det igjen er leveringstid på maskina hos Netshop(denne nettbutikken er skikkeleg bra). Dei skrudde saman maskina og sende ekspress same dagen; dvs. på fredag den 10. og på laurdag den 11. sat eg framfor skjermen og kosa meg. Må berre fortelje at eg bur i Vesterålen i Nordland og vegen frå Sandefjord til meg er ganske lang ja.

Lenke til kommentar
http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=24488 klart den beste maskinen til under 10,000- samt dekker ditt behov med spilling med Nvidia 6600 kortet.

Trykk endre knappen for å se oppsettet, og legg gjerne til 512mb ram ekstra...

Er du villig til å gi 13000,- så er denne et klart førstevalg http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=15265

5146190[/snapback]

Helt enig; har akkurat fått 259IEN og makan til maskinkraft skal du leite lenge etter. I tillegg er prisen svært sympatisk.

Med Aver Cardbus Hybrid Tv/FM-kort har du den perfekte multimediamaskin og alt anna du treng.

Berre synd at det igjen er leveringstid på maskina hos Netshop(denne nettbutikken er skikkeleg bra). Dei skrudde saman maskina og sende ekspress same dagen; dvs. på fredag den 10. og på laurdag den 11. sat eg framfor skjermen og kosa meg. Må berre fortelje at eg bur i Vesterålen i Nordland og vegen frå Sandefjord til meg er ganske lang ja.

5146709[/snapback]

Netshop har maskinene på lager nå - bare velg en annen harddisk en standard da denne ikke er på lager. Lagerstatusen på disse maskinene er 20+

Lenke til kommentar
takk for et meget godt tips. Om det blir en PC, blir det vel kanskje denne likevel.

Den ser bedre ut enn elkjøp sin, selv om den fra elkøp har wide screen 17 tommers skjerm.  :blush:

5150354[/snapback]

Hjelper ikke med 17" skjerm, hvis ikke spillene funker ;).

Tror 259IEN er mye for pengene.

Husk uansett å ha minst 1gb ram, WoW går dårlig med bare 512mb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...