Gå til innhold

Kjøpe 12 A vifter. Hvor?

LtdEdFred

Anbefalte innlegg

Jeg har et Chieftec Kabinett. De som kjenner til de vet at det er en vifte i døra. Denne vifta går på 12A og kobles til en litt annen strømkilde en de vanlige 25A.

De 25A tilkoblingene er det jo ganske få av, men de 12A henger jo og slenger allikevel. Kan de ikke gjøre noe nytte for seg ved å drive et par 12A viter? Får man tak i det i en vanlig databutikk. (Snakker da ikke om Lefdal/Elkjøp osv. hvios noen tenkte tanken)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok spenningen som er det viktigste. De fleste viftene krever en 12V tilkobling. Som jeg skrev i en annen tråd som du startet angående viftetilkoblinger, så få man kjøpt adaptere fra 3-pins tilkoblingen som man finner på hovedkortet, til 4-pins tilkobling (som man bruker til harddisk, cd-rom etc.). Både 3-pins tilkoblingen på hovedkortet, og 4-pinstilkoblingene direkte fra strømforsyningen leverer 12V. Adapteret har en forgreining slik at man ikke mister noen 4-pinstilkoblinger. Dette mener jeg er den enkleste løsningen på problemet ditt. Dersom du klikker her kan du se hvordan adapteret ser ut...

[ Denne Melding var redigert av: dnort på 2002-08-28 08:06 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...