Gå til innhold

Skjerm flimrer, hjelper ikke å bytte frekvens


Sushigirl

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en Fujitsu e176-skjerm som har funket fint i flere år nå. For et par dager siden ble byttet jeg ut endel hardware, har blant annet fått nytt skjermkort, MSI Radeon X1300PRO. La inn driveren til skjermen, og den støtter 60-85 Hertz. Har prøvd å sette oppdateringsfrekvensen til alle alternativer (var på 85 Hertz før), men det blir ikke bedre. Blir rimelig småsvimmel av dette, er det noen som har noen tips for hva jeg kan gjøre?

Endret av Sushigirl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke råd til ny skjerm ennå. :cry: Har planer om en LCD etterhvert, men det blir om en stund. Er en svak flimring, kan se at ikonene "rister" litt, for å si det sånn. Blir sånn som når man setter på feil oppdateringsfrekvens. Satte ned fargekvaliteten til middels, og det ble litt bedre, men er fortsatt ikke helt bra.

Lenke til kommentar

En venninne av meg hadde samme problemet for et års tid siden og jeg mener å huske at det fungerte da vi stille inn oppløsning, fargedybde og oppdateringsfrekvens i Windows først. Så gjorde vi det samme i ATIs drivere. Eller var det omvendt, tro...

 

Skulle ikke det hjelpe, kan det jo være at skjermen din er i ferd med å gå i stykker. Uansett, før du skroter den, prøv den på en annen PC og med en annen skjermkabel. Kan jo være kabelbrudd, eller knekte pinner på kontakten.

 

Edit: Skreivefeil...

Endret av General Failure
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...