Mattlakk Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Hei, noen som kan fortelle meg hva som må til for at jeg kan ha min egen radio på nettet? ( bare sånn så jeg kan gi url til de som vil høre på ) også kan jeg spille musikk, eller snakke i micken osv osv.. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Tøft, lurer på det samme. (derfor slenge meg på denne tråden) Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 SHOUTcast is Nullsoft's Free Winamp-based distributed streaming audio system. Thousands of broadcasters around the world are waiting for you to tune in and listen. Take a peek through the SHOUTcast directory (immediately listed below) to start browsing the most popular stations. Be sure to select your connection speed and then what kind of music you're looking for over on the right hand side for optimal listening pleasure. All you need is a player (we recommend Winamp) and you're set to go! Wanna be a broadcaster? It's Free! Check the online docs to get started! http://www.shoutcast.com/ Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 SHOUTcast fungerer som et server-program du må kjøre på maskina di. WinAmp-klientene kobler så til serveren (SHOUTcast) som da streamer lyden til klientene. Men SHOUTcast må ha en kilde, og da kan du bruke en plugin til WinAmp som gjør at WinAmp streamer alt du hører på til SHOUTcast som igjen streamer til andre klienter som måtte lytte på radioen din (SHOUTcast-serveren). På denne måten kan du f.eks leie en SHOUTcast-server som er tilkoblet et solid nett som kan håndtere tusenvis av lyttere mens du 'mater' serveren via WinAmp'en din slik at du slipper å ha så sinnsykt mye båndbredde oppslukt om du skulle ha hatt alle til å streame over ditt bredbånd. Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Men, hmm.. er litt noob her jeg.. Må jeg altså betale for at 1-3 personer skal kunne høre på da? Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Du klarer å streame til 8-10stk fra en vanlig ADSL linje. Installer shoutcast og stream i vei! Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Okei, skjønner ikke en dritt jeg. Lenke til kommentar
merkur Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Du kan også søke deg som radiovert hos nettradioer som både har gode shoutcast servere og tono lisens slik at du kan sende lovlig musikk til en del lyttere. En nettradio som har dette er f.eks. Ludrio Station (www.LudrioStation.com). Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Du klarer å streame til 8-10stk fra en vanlig ADSL linje. Installer shoutcast og stream i vei! 5147275[/snapback] Hørtes lettvint ut det (: men hva gjør jeg rett etter jeg har installert det? vær så snill og si det? Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Nå har jeg installert programmet, og endret litt på server-instillingene, og kjører sc_serv-fila. Hva gjør jeg så? Hvordan spiller jeg av musikk, hvordan får andre høre på det jeg spiller av? Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Men dere. hva skal jeg skrive på servere osv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå